• caln

Din bästa amnings-bh??

Efter mitt första barn hade jag mycket problem med mjölkstockning. Tålde inte en bh med minsta lilla skav eller tryck. Slutade med att jag fick gå utan bh vilket inte är så skönt/praktiskt i amningstider...
    Nu vill jag att du ger mig ett tips på en riktigt bra amnings-bh! Vill ju prova igen den här gången.

• Svar på tråden Din bästa amnings-bh??
  • nano

Undivk alla Bh som blir som en "ring" runt bröstet när man ammar, är jättelätt att få mjölkstockning då eftersom ringen "täpper till" runt bröstet!

Det ska vara såna som öppnas helt iaf om man har lätt för att få mjölkstockning.

• Mrs K

Soya skrev 2009-01-25 20:19:38 följande:

*kollar etiketten* Det är en Triumph Mamabel Comfort N (triumph.timarco.se/Product2503b24e-4d0a-491b-...)Har två vita (well, nu är de mest grå...), de är jättesköna! Lätta att knäppa/knäppa upp med en hand. Lite irriterande bara att jag inte fick tag i någon svart i min storlek, men jag letade i butik och tänkte inte på att kolla webben...Även denna ska vara bra: triumph.timarco.se/Product03aa83ac-7329-4c45-...
    Den sista där ser ut som min
  • Ztinis

Jag vill varna för HMs och Lindex amningsbh:ar - det är nog de mest obekväma bh:ar jag någonsin ägt!

KappAhl slutar tydligen på D-kupa även vid amningsbh - helt galet, är väl många som får större än D när dom ammar???

Nu har jag istället köpt två stycken Abecita från Twilfit som är supersköna!!! Kan inte leva utan dom nu! Dessa kan jag verkligen rekommendera. Visst, lite dyrare, men sååå värda det! :)

• babyassistans

om någon bor nära borås så har abecitas outlet 50% rea...på rean!!!! Jag köpte två superfin bh:ar för 213 kronor!!!

• Heeso

Jag har lindex egna märke och tycker de är kanon. Men även Svegmarks vadderade men utan bygel tyckte ja var bra...och fina. Kul att kunna ha hyfsat snygga underkläder fast man ammar.
    På natten dock apotekets (fula) men praktiska "nättopp".

• astalacasta

Jag hittade ingen amnings-bh som var varken snygg eller praktisk. Det absolut smidigaste tyckte jag var att använda sådana här:
    sloggibutiken.se/Product27e1ffe9-a8ba-4252-bb60-55316d29f76e.aspx

Mjuka, sköna och lätta att dra både uppåt och neråt för att amma beroende på vad som är smidigast med de kläder man har.

Jag inser att detta tips bara funkar för dem som i likhet med mig har rätt så små bröst och inte behöver mycket stöd. Men om man är småbröstad så kan jag verkligen rekommendera dem.

• carola1977

Fick också lätt början till stockning om jag hade någon som satt åt, men jag var nöjd med Twilfits amningsbehåar. Köpte en vit och en svart. Tror de var sådär halvdyra, kanske 299:- eller så.

• Tristanya

jag har två billiga från hm, första dagarna var dom ok, men sen blev dom på tok för små.. hade jag haft större storlek på dom hade dom fungerat.
    köpte sen även en på lindex, en vit där man viker ner hela kupan när man ska amma. jättebra o bekväm!

men bäst av allt är mitt amningslinne från hm! supeskön att sova i, o efetrsom det är ett linne slipper brösten åka ur bh:n på natten när man ligger på sidan, men har man amningsinlägg så är linnet mindre bra, så den fungerade bara efetr att mjölken hade stabiliserat sig o jag hade mer koll på det. o då brösten inte sprutade när man ammade.

• Hanna36

Swegmarks är jätteskön! Finns att köpa på Lindex, har vadderade kupor och är jätteskön!

• eval

Favoriten är en HotMilk www.hotmilklingerie.co.nz/europe modell AOA (age of allure) som är den enda bygellösa amningsbhn jag hittat som ger lite stöd åt min G-kupa.
    Att jag inte gillar färgen spelar ingen roll, den är för bra för att färg ska ha någon betydelse. Köpte på Details.

Annars så får man prova, de sitter väl olika på alla.
    Jag har en skitbra och en ganska obekväm Abecita, likadant med Anita maternity, och så en Abecita med byglar som är förvånansvärt skön, byglarna känns inte alls, men det är lite krångligare vid amning att fälla ner så att det inte trycker åt kring bröstet.

• Maja80

Satsa på en dyrare BH utan bågar. När det gäller BH:ar får man den kvalite man betalar för (min erfarenhet ialla fall). Har själv haft Triumf som jag tycker fungerat jättebra.

• konkelbär

Köp en amnings-BH utan bygel och utan vaddering. Sådana är snällast mot bröstet och andas bäst. Jag köpte på Ullared (men vet att Lindex har).

Svar på tråden Din bästa amnings-bh??