• Mia118

Fullt på förlossningen!! va gör man??

Vad finns det för alternativa förlossningar i närheten då?

• Mia118

Sen är det så att om du väl är där..utan att ringa först då..så kan/får de inte neka dig att komma in. Då får dom lösa situationen!

Lycka till med din bebis!

• Mia118
    enny signatur skrev 2009-01-25 16:57:12 följande:
    Vad har ensamstående med något att göra?
    Det är väl så att om man är ensamstående och ska ta sig till förlossningen själv så vill man väl veta att man kommer in och inte behöver åka land och rike runt med värkarbetet i full gång!
  • Mia118
    Thursday skrev 2009-01-25 17:01:15 följande:
    Nja, är det fullt så är det ju. De kan ju inte trolla fram fler rum än vad de rent faktiskt har.
    Nä såklart inte. Men de kan skynda på så att de som är förlösta snabbare kommer till BB o.s.v. för att få fram rum. När jag var på info på förlossningen så sa bm där till oss att ingen förlossning får neka en kvinna som är på väg att föda om hon redan är där. Ringer man först däremot så kan de skicka en till annan förlossning!
  • Mia118
    miamammsen skrev 2009-01-25 17:05:19 följande:
    De flesta förlossningar uppskattar nog ändå om man hör av sig innan man åker in.. Har du då inte etablerade värkar när du kommer in så kan deju likväl skicka dej vidare till annat ställe..
    Såklart att de uppskattar om man ringer först. Menade bara att är det panik så är det.
    Thursday skrev 2009-01-25 17:09:36 följande:
    Nämen, det är klart att sitter de med situationen på hand så kan du ju inte neka en vård om man själv vägrar att gå därifrån. Men ditt inlägg lät lite som en uppmaning i att strunta i att ringa och bara åka in ändå så att man får det som man själv vill. Om jag missuppfattade dig ber jag om ursäkt, men jag vill bara mena att man kanske ska tänka lite längre än vad näsan räcker. Det handlar ju inte bara om rum utan mycket annat också. Vill man föda på en överfull avdelning, som är bemannad med för lite personal vilket innebär att man får mindre hjälp och stöttning, där personalen går på knäna eftersom de antagligen hellre skippar sina raster än låter folk vara ensamma för länge, och där man blir ivägstressad till BB fortare än kvickt...?
    Uppmanade inte till någonting. Menade bara att -som jag skrev innan här- att är det panik, att man har täta värkar, att det är nära förlossning så hjälper dom en. Är man ensamstående mitt i aktivt värkarbete är det kanske svårt att ta sig vidare. Ville bara tipsa ts att hon får hjälp på stället hon vänder sig till. Hon behöver inte vara orolig att stå utan hjälp och behöva "föda på gatan".
  • Mia118
    Polargirl skrev 2009-01-25 17:30:40 följande:
    Om du  är livrädd för att föda barn kanske du inte skulle ha blivit gravid från början.
    Är du bara ute efter att starta diskutioner eller har du ingen empati?
  • Mia118
    LillEster skrev 2009-01-25 17:43:24 följande:
    Mia118 skrev 2009-01-25 17:37:16 följande: det är nog det sista man vill höra just nu... fördår inte vitsen att skriva som hon gör.. trodde att man ville stötta andra kvinnor som råkar vara rädda istället för att fösöka trycka ner dom i skorna.... tur att de inte finns sååå många människor som e så iaf...
    Låt det bara rinna av och ta inte åt dig. Jag har fött fem barn och vart rädd varje gång. Man oroar ju sig för allt inför en förlossning. Hur ont det ska göra, hur lång tid det tar, att allt är bra med barnet, om man ska spricka o.s.v  o.s.v....Allt kommer gå toppenbra för dig och din bebis. Ta det bara lugnt och ta det som det kommer!

Lycka till! (igen )
Svar på tråden Fullt på förlossningen!! va gör man??