• LillEster

Fullt på förlossningen!! va gör man??

Just nu är det tydligen väligt många som föder barn och förlossningen här hemma i eskilstuna har vart fullbelagd varje dag nu....

Är livrädd att dom ska säga tyvärr vi har fullt... Va gör man? Fler med denna nojja?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 17:02
    Jag starta inte denna tråd för att höra negativa kommentarer..
    Så har du inge bra o skriva så skriv inte.. är nog hysterisk inför min förlossning.. tack

• Svar på tråden Fullt på förlossningen!! va gör man??
  • LillEster

Polargirl skrev 2009-01-25 16:46:14 följande:

Kniper ihop.
    de ba uppmuntrande speciellt nu när ja gått över tre dar.. o har nojja över att inte få plats.. och är ensamstående..hmmm
  • LillEster

miamammsen skrev 2009-01-25 16:56:57 följande:

Är det fullt så får de ju erbjuda dej en anna plats någon annastan. Men det e ju en bit till annat sjukhus med förlossning... Ring i god tid när du känner att det är på G, så du har lie tid på dej att ta dej till förlossningen och så vet de ju om att du e på G med värkar eller så...
    tack för ditt svar.. var lite mer lungnande..
  • LillEster
    enny signatur skrev 2009-01-25 16:57:12 följande:
    Vad har ensamstående med något att göra?
    ja vad har ensamstående med saken att göra?? tänk för f--n.
  • LillEster

miamammsen skrev 2009-01-25 17:01:51 följande:

LillEster skrev 2009-01-25 16:58:18 följande:
    Jag ska föda mitt fjärde barn i sommar och eventuellt kommer minman att vara borta på jobb. Men jag har backup plan att föda i Örebro, då kan jag bo hos mina förldrar och jag har både skjuts, sällskap och barnvakt till mina andra tre ungar.. Jag vet inte riktigt vad vi har annars att välja på om det är fullt här i Eskilstuna?? Västerås eller?? Men det e ju en bit..
    Jag vet inte om dom hävisar till västerås först.. eller katrineholm eftersom de e i södermanland oxå,,,, Känns som att man inte har lust att åka runt halva sverige för att få föda sitt barn... tack för dina svar.... dom värmer iaf
  • LillEster

Polargirl skrev 2009-01-25 17:15:21 följande:

Förlåt, kunde inte låta bli bara... inget illa menat. Vad spelar det för roll att du är ensamstående? Är väl lika jobbigt för alla att inte veta om man ska få plats eller inte?
    ?? vissa verkar inte kunna sätta sig in i andras situation....
  • LillEster

Polargirl skrev 2009-01-25 17:22:47 följande:

Men oj vad man var lättstöt då.
    jo man kan lätt vara det när man är höggravid o livrädd för att föda barn...
  • LillEster

MammaHela skrev 2009-01-25 17:26:05 följande:

fast det gäller åt alla håll. De som tex har flera barn hemma vill inte åka långt bort.Enda problemet jag kan se är att ta sig till förlossningen. Du kan gärna inte köra själv. Men det är juh lika stort problem hur långt du än ska åka.
    ne har man barn hemma så är ju bara det en procedur.. med barnvakt och allt... hoppas de finns plats när det väl är dax... är nog lite känslig just nu och kinkig över allt... men de ee klart att ingen vill bli stoppad i dörren till förlossningen och åka till en annan stad...
  • LillEster

Mia118 skrev 2009-01-25 17:37:16 följande:

Är du bara ute efter att starta diskutioner eller har du ingen empati?
    det är nog det sista man vill höra just nu... fördår inte vitsen att skriva som hon gör.. trodde att man ville stötta andra kvinnor som råkar vara rädda istället för att fösöka trycka ner dom i skorna....

tur att de inte finns sååå många människor som e så iaf...
  • LillEster

Boa skrev 2009-01-25 17:45:41 följande:

Det sista var riktat till polargirl för hennes onödiga kommentar.
    tack =)
Svar på tråden Fullt på förlossningen!! va gör man??