Britax Adventure?
Är det nån som har en sån?
Bra? Dålig?
Vi behöver köpa en bältesstol till femåringen och de har erbjudande på såna på Barnens hus.
Är det nån som har en sån?
Bra? Dålig?
Vi behöver köpa en bältesstol till femåringen och de har erbjudande på såna på Barnens hus.
Vilken är bäst tror ni?
Adventure eller Kid
www.britax.se/Adventure09.htm
www.britax.se/kid_08.htm
Vi har både en Kid och en Kid plus. Båda är väldigt omtyckta, men skulle jag bara köpa en skulle det bli en Kid plus. Den är lite rymligare och går att ställa bredden på. Och barnen tycker att den är såå mjuk och skön att sitta i! :o)
Grejen är att de på barnens hus här i piteå inte kommer att få in några Adventure (som är på kampanj för 795:- ) utan kör på Kid till kampanjpriset istället!
vad är det för skillnad på dem egentligen? De har typ samma specar på Britax hemsida men ser lite annorlunda ut.
Oj, det var billigt för en Kid! Här i Finland kostar de 139e nu, men jag tror vi fick vår lite billigare än så för ett par år sedan, betalade kanske ca.120e. En Britax kid plus får man ge 169e för.
Adventure är tydligen samma stol som heter Britax Vip (Hi-liner) här, och den kostar 129e till normalpris, men en färg till specilapriset 89e!
Den enda skillnaden är väl att kid har bättre bältesstyring. Så vitt jag kan se i allafall. Jag skulle absolut köpa en kid till det priset om jag du!