Inlägg från: minasöner |Visa alla inlägg
  • minasöner

Supermorsorna 2006 kör vidare

hallon80 skrev 2009-03-02 07:36:31 följande:
    Tessan-20:-O Usch...Här är vi glada för dom +-grader som äntligen kommit. Sååå skönt...Hoppas vi får vår nu.Åhh...vi älskar också att baka muffins...Smarrigt...det får kanske vi med göra.. Jag har fått lite dille på limemuffins..:-O Eller så kan man göra dom goa kladdkakemuffinsen med marschmallowtäcke på...FARLIGA!!!!!!!!!!!!!
    jag kan/får inte smaka på dem, men det finns ju andra som kan äta. Har du lust att dela med dig av receptet på kladdkakemuffinsen? Idag är min förstadag på LCHF... wish me luck känns lite som att cykla utan stödhjul nu när jag slutat med min "trygghet" cambridge. Men jag ska ge det här en chans, jag kan inte pulvra livet ut
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner
    Svar på #975
    det är låg kolhydrat och hög fett kost. Det ska ju funka att gå ner på bacon och bearnaisesås, så vi får väl se hur det går. Känns så fel imin hjärna.Men jag vet att det funkar för de flesta. Och funkar det ninte så är det ju inte värre än att avbryta och testa nåt annat
  • minasöner

tack Hallon för recepten {#lang_emotions_laughing}

• minasöner

hallon: gud så skönt att provsvaren och hjärtljuden var som de skulle!!!

• minasöner
    Mary Cherry skrev 2009-03-02 19:36:43 följande:
    Vad skönt att ni har fått komma hem Tina, och vilket fint namn.Tessan: Jag har gett upp viktväktarna och kör lchf istället, mycket trevligare att få äta sig mätt. Och så får man ju äta goda ostar. Och gräddsås. Fy vad jag tycker det är jobbigt när de ska hålla på och göra om sidan. Jag hittar ju ingenting.
    jag började med LCHF igår, känns bra, men ändå svårt såhär i början när jag inte vet exakt vad jag får och inte får äta. Igår blev det hemgjorda mjölfria köttbullar med gräddsås och broccligratäng till middag.. gott. Hade iaf tappat ett halvkilo imorse. alltid nåt
  • minasöner
    MammaSöderstjerna skrev 2009-03-03 09:04:31 följande:
    Hej hopp!! Vad ovant det är med nya FL! Som vanligt hänger jag inte med, hur sören har ni alla tid att sitta här?! Välkomna hem Tina, hur känns allt nu?Hallon: Är det bättre med blödningarna nu?Tessan: Vad kul att du redan tappat! Jag har hållt på med GI (förstår inte riktigt skillnad mellan det och lchf) i flera veckor , har inte gått ner mer än dom 4 jag tappade på 1 vecka. Men jag har minskat 9 cm om midjan och är mycket piggare. Jag är nog den enda i hela världen som INTE går ner av VV , Gi och andra dieter. Tror inte ens CK biter på mig..*suck* .Joss: Har mailat Bea om några dagar jag ev kan komma upp, vi får se hur det blir. Hoppas på att vi snart kan ses iaf!
    jodå CK funkar på alla, det funkar ju påmig. Jag har heller aldrig lyckats gå ner på nåt annat sätt. Spännande och se om det här funkar på mig, känns som jag redan testat allt. 9 cm i midjan är ju jätttebra!! Ibland är det bättre att mäta sig än att stirra sig blind på vågen. Jag tappar också centimetrar forare än vikt, och det är ju bra. Bättre att se smal ut och väga mkt, än att väga lite och se större ut..tycker jag

GI är väl attman ska äta saker med lågt GI och långsamma kolhydrater. På LCHF utesluter man ju i princip alla kolhydrater och äter fett och proteiner. Är osäker på hur GI funkar, men det är fler "tillåtna" saker iaf än på LCHF
  • minasöner
    MammasLucas skrev 2009-03-03 15:09:40 följande:
    Välkommen Polly Idag har jag varit på USÖ och tagit lite blodprover och gjort ett vul. Och det blev väl inte som man tänkt sig. Dem såg säcken men inget foster eller hjärta så antingen är jag inte så långt på väg eller så har det inte tagit sig överhuvudtaget. Men jag ska tillbaka nästa fredag den 13:e o kolla en gång till så det är väl bara o hoppas  på det bästa men just nu så känns det bara skit alltihoppa. Känner mig illamående hela tiden. Allt känns jobbigt just nu.  Ha det bra ni andra.
    jag var med om samma sak när jag väntade William. Jag var då på vul i v 5+4 och då fanns bara en tom hinnsäck utan antydan till foster. Läkaren var bara negativ och kall. Han började prata om skrapning för han sa att det var en ofostrig graviditet , dock fick jag en ny tid 6 dagar senare med hjälp av min BM. Tack och lov för det säger jag bara. Då fanns ju lille Wille där , Men om jag hade lyssnat på läkaren så hade Wille skrapats bort ..usch hemska tanke.

Jag håller alla tummar och tår för att du inte är så långt gången, och att det syns nåt nästa gång. Om inte, ge inte upp, fördet finns fall där fostret inte synts till förrens v 8-9
  • minasöner

Tina: Vilken söt och duktig kock du har Och gud så go´ lillebror ser ut. Ja pumpandet tär på krafterna Fast jag fick aldrig det och funka nåt riktigt bra, så det tog nog mer psykist på mig.

• minasöner

Tina: kan det inte vara så att det är för mkt mjölk i brösten?? vet flera som vägrat sprängfyllda bröst, och de mammorna har fått pumpa ur lite innan eller handmjölka, och då har barnet tagit bröstet sen.

• minasöner
    TinaZ skrev 2009-03-09 09:24:43 följande:
    möjligt att det är så också tessan, för jag har ju lyckats bättre de gånger jag gett honom lite på kopp först o sen ammat, men det är inte alltid det funkar hellerigår tutta han ju glatt 1timme efter pumpning o då borde där ju inte funnits så proppat med mjölkj
    jag lyckades aldrig nåt vidare med amningen, så jag vet inte vad det kan bero på i Holgers fall. Mina har ju tuttat och ätit i 3-4 timmar utan avbrott dygnet runt, ändå var de missnöjda och bara gallskrek. Wille kämpade jag på med delamning iaf tills han var 4 mån. Men Ludvig stog jag ut max 1 månad. Det funkade liksom inteatt sitta och amma 4 timmar i sträck när jag har wille att ta hand om. Det var ju annat med första barnet. Enligt mig är amning otroligt stressande. och jag är imponerad avde somkan och vill amma länge
Svar på tråden Supermorsorna 2006 kör vidare