• Flerbarnstokan

Hur citerar man - får grå rut med tidigare persons text?

Det är ju vanligt att man vill svara på någons inlägg. De flesta klipper då in denna text och får den gråmarkerad. Hur gör man det? Jag har kört ctrl C och ctrl V, men då blir ju inte texten gråmarkerad. Eller måste man ha plus för att det skall fungera?

• Svar på tråden Hur citerar man - får grå rut med tidigare persons text?
  • TvåM

Flerbarnstokan skrev 2009-01-17 14:06:00 följande:

Det är ju vanligt att man vill svara på någons inlägg. De flesta klipper då in denna text och får den gråmarkerad. Hur gör man det? Jag har kört ctrl C och ctrl V, men då blir ju inte texten gråmarkerad. Eller måste man ha plus för att det skall fungera?
    Man trycker på citatknappen ("A)längst upp till höger
  • smurfis75
    Tryck på knappen brevid munnen i rutan. (det upp o nervända v:et)
    Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • MiaMariaMia

Det finns en knapp till höger(ett upp och ned vänt V och ") Inder när inlägget är skriver, klockslag. Tryck där!!

• Sara Li

Du klickar bara på den lilla "knappen" med "A på, som finns ovanför varje inlägg.

• smurfis75
    TvåM skrev 2009-01-17 14:07:15 följande:
    Flerbarnstokan skrev 2009-01-17 14:06:00 följande: Man trycker på citatknappen ("A)längst upp till höger
    Hehe, har inte sett att det var ett A
    Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Saridh

såhär???

Du trycker på den vita runda pluppen (med fnuttar och ett A på)
    i det inlägg du vill citera
  • bellanbus

Uppe till höger ser du tre ikoner!

A'et är den du trycker på för att klippa in inlägget i ditt svar.

Handen trycker du på om du vill anmäla inlägget, om det t ex bryter mot fl's regler.

Munnen, betyder att du bara svarar på inlägget, den gillar inte jag eftersom den bara skriver vilket (nummer) inlägg du svarar på.

Du klickar alltså på någon av ikonerna på det inlägget du vill svara på.

Prova med mitt här..

• MiaMariaMia
    smurfis75 skrev 2009-01-17 14:07:57 följande:
    Inte jag heller
  • HeaR

uppe i högra hörnet på varje inlägg, där tiden det publicerades står, finns också tre ikoner. Den rosa med handen är för anmäla. Den vita med munnen är för att svara (tror att man inte citerar men att det står "svar på nummer 12" eller nåt) och den som ser ut såhär "/\ är för att citera. Klicka ¨på den så kommer hela inlägget ner i svarsrutan.

• HeaR

smurfis75 skrev 2009-01-17 14:07:57 följande:

Hahaha inte jag heller!
Svar på tråden Hur citerar man - får grå rut med tidigare persons text?