Inlägg från: Klarisen |Visa alla inlägg
  • Klarisen

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

bejay
    ja då kommer hon ha kalas
    men nog ska hon tycka det är kul....

Klara blev helt slut efterråt men somnade inte, den kvällen somnade hon faktiskt sent, hade nog ingen ro i kroppen att ta det lugnt
    vi hade ju inga släktingar här eller andra barndomsvänner så det var bara då på lördan 13-16
    men detta året såg man att hon lekte mer med kompisarna och de fick låna hennes saker
    sen hade vi gjort om lilla rummet där vi annars har en liten tv och inte så mkt mera till lekrum och i hennes rum tog vi ut hennes lilla bord så att de kunde sitta på golvet och leka, bygga med lego mm

solen skiner ska få med K ut efter lunch, hon får sitta i vagnen och så ska vi gå till coop, borde storhandla men det går inte när jag inte har bilen och henne med, så det blir mjölk och nått mer som är bråttom med
    så får hoppas att det inte blir allt för tjurigt när hon ska ta på sig för hon går ju jämt naken
    på kalaset hade faktiskt Klara på sig klänning, hon valde själv och blev helrandig, man lägger fram förslag på vad jag tycker men det duger inte för den lilla damen inte
    sen när de alla hade gått tog hon genast av sig alla kläderna
    ja varför bryta en tradition

• Klarisen

ja jag gick inte ut, har så ont i skallen och öronen smärtar när jag böjer mig ner och Klara somnade på soffan vid 12.2o
    sover fortfarande så ja kan inte väcka henne, hon bara sover vidare, ja jag sitter ju vid datorn förståssg m
    borde väl lägga den åt sidan, det blir svårt att få henne i säng ikväll i tid, det har det varit flera dagar nu, hon har börjat krångla och så krånglar magen så hon måste försöka bajsa i en timme ca
    så ska det väl inte vara........ska prova lägga katrinplommonpure i vällingen det har vi provat i höstas

det där med maten bimbomika, Klara äter inte i heller kött, fisk eller kyckling, ja hon gillar falukorv och köttkorv så det är det enda kött hon får i sig, ja ibland kan en köttbulle åka ner
    har inte prova veg.mat men när hon ser kött, fisk och kyckling så går hon från bordet eller säger att det tycker jag inte om, eller så blir hon olycklig och får utbrott oh vill ha makaroner istället
    och gör man pasta utan att säga ngt så är det inte alltid det passar, det gäller att veta hur hon tänker och hur ska man kunna veta vad hon tänker

ojoj nu skrev jag mkt igen!

• Klarisen

ulimon
    usch då hoppas det snart blir bättre.....

ja solen skiner men vi ska inte till badet som är förkylda, buuuu
    annars hade vi åkt dit jajamensan
    har ju försökt nu att försöka ta oss dit men det har bara blivit en gång detta året trettonhelgen veckan
    men det blir väl en lördag för jag är inte ledig nån onsdag på ett tag

och imorgon blir det inte växhuset, vi ska ta bilen, köpa playdoo lera, Klara älskar att hålla på att baka men nu är degen slut, hon fick en hel hink med bakgrejer och deg förra julen
    så det har hållt länge, de borde ha det på barnens hus

borde åka till polishuset och fota KLara för hennes pass, man borde kanske ringa först?!

hade behövt leta utebyxer som K kan ha i vår men det är nog inte så bråttom med det

och så har jag idag köpt på internet biljetter till teatern "stackars pettson tältar" som går på kulturens hus den 16 april!!

tänkte att vi skulle se biofilmen också!!

imorgon kommer mina föärldrar och snart har vi badrummet färdigt, idag håller de på med väggmattan, det börjar likan nått nu
    hoppas rörmokare har tid att komma och sätta dit toa och vask i veckan och duschen eller ja vi har inga dörrar eller så än men en duschslang så ska vi senare beställa skjutdörrar
    men det är ju så litet så vad som helst går inte att ha

• Klarisen

nu har vi besök av mormor och morfar och oj va glad Klara blev när morfar kom och så ville han ju leka kurragömma

bimbomika
    jo det visste jag att man kan göra deg sjäv
    men då måste man ju ha citronsyra och karamellfärg!!

vi är friskare nu men jag känner mig ganska lika, lite bättre är hostan men jag är fortfarande förkyld
    borde vara hemma till veckan ensam för jag känner igen endel symtom på stress och det är inte bra

• Klarisen

bimbomika
    bra att ni får hjälp till A när det gäller hans hörsel i alla fall
    men förstår att det inte är så roligt......

ja vi har recept som jag kan skriva av på playdoo deg men hon hade köpt förrut med en massa deggrejer så det kändes enklast bara och jag hittade det på ica maxi då vi handlade samtidigt och sen hämtade mormor och morfar

igår var vi i klubbviken och åkte hundspann, häftigt!
    fast jag är då inte riktigt frisk ännu så jag blir så trött av allt jag gör så jag ska stanna hemma två dagar till att börja med
    Klara är då frisk men börjat hosta i helgen så hoppas hon fixar dagis i alla fall två dagar, men men det är kanske bara tillfälligt, det är inte så mkt hosta hon har...........

ulimon
    men det är vanligt att de små blir förkylda efter inskolningen, det blev Klara också....

bejay
    hoppas du får bli bra i armen och att du får vila upp dig då, du har ju sambon och släkt som kan ta hand om dottern

• Klarisen

ja här är vi också förkylda fast Klara har varit på dagis så jag fick vila och då kändes det värre med förkylning och allt
    kokade när jag hämtade K, fick ha bilen som tur var och trodde jag hade feber men det hade jag inte men var på gränsen

snön har kommit tillbaka, bättre än isiga vägar men det borde snart försvinna tycker jag så att man kan cykla igen

• Klarisen

GRATTIS NOVA på 2års dagen en dag för sent!!

får man säga att man glömde för att man är förkyld och har lite minnesföörlust.......

ulimon
    aj då, kan ju ha att göra med att du står och plockar och städar och så kanske

bimbomika
    ajdå ont att sitta på toan, låter inte så kul,hoppas det blir bra snart

Klara ärpå dagis och mamma och pappa hennes är hemma, jag mår bättre men sambon är vrålförkyld, tänkte att han skulle jobba men invänta snickaren som ska göra det sista i vbadrummet
    men när jag hade lämnat K på dagis, kunde ta bilen så sa han att han inte ska jobba och jag blir svettig av att få iväg Klara och köra henne till dagis

och idag ska hon till tandläkaren 15.40, ska väl ta mig dit då jag kan ta bilen, sa till henne att hon kanske ska åka pulkan, men pratade inte så mkt om det, fast hon tycker numer att det är kul att bara hoppa i skorna och på med jackan
    ja det var igår så ville jag hem fort för jag kokade och sa till henne att bara ta på skorna , mössa och vantar och fleecen men den ville hon inte ha och fick ta overallen över armarna bara
    så nu på morgonen hoppade hon i skorna och brydde inte sig om overallen, så hon fick ta på sig jackan och det gick jättebra,
    men sen ut i snön i tunna taights och då gäller det att inte ramla i snön för hon vill ju ut oh trampa i snön ju
    ja får de göra en sak en dag så tror de att det är så man ska göra, lika är det om hon en gång fått somna på soffan så tror hon att hon ska göra det flera dagar, men det var ju bara en gångs grej som händer men en 3åring fattar ju inte det förståss!!

ojdå va långt det blev
    ska föröka vila nu, fast framför tv:n blir det en stund, dela på tv:n med sambon ja räts så ok
    han ska se 2½ män, komediserie han gillar och jag vill se cityakuten som jag spelade in igår men har inte påmint han om det

fast sen har vi ju en tv till fast med mindre kanaler och han ser ju sin serie genom stora tv:n på datorn som vi har kopplat till den tv:n och jag har spelat in mitt programm på boxern

ja få se hur det blir med Klaras hosta, får brikanyl nu för den finns där lite grann men i övrigt är hon pigg och vill leka när vi kom hem från dagis igår och så..................

• Klarisen

plutteli
    blir fullt upp i sommar då

bimbomika
    vi kollade inte könet och det sägs att de helst inte säger för de kan jju inte alltid se det med 100%
    men man kan väl göra köns-UL hos läkaren i stan.....Hassler
    har jag fått veta!
    men vi ville inte veta det men min syster sa då att det var en flicka, hon fick en son ½tidigare så hon tyckte kanske att magen var olikt henne

• Klarisen

ja vi är någorlunda friska, sambon snorar fortfarande och jag har nog mer stress-symtom

bimbomika
    ja,förstod inte riktigt din berättelse om UL, men antar då att du varit på UL i denna graviditet i v11?
    och även med A.....
    men om de sa att han var en månad sen så var han väl inte helt utvecklad som normalstora barn i den veckan

men nog ska det väl gå bra imorgon och ja ni gör som ni tycker om att veta könet eller inte men varför ta reda på det? då blir det väl ingen överraskning, om man vet det kan man göra i ordning kläder,sängen mm efter vad det blir men har man inga såna behov så.................
    min syster hade sådant behov för hon är en som måste planera oh gjorde köns-UL men där i malmö kan man ju göra det om man vill oh man kan göra fler tester som inte görs här

ja jag kan inte komma på ngt man kan göra hemma, är A sjuk och har feber är det väl bara att vara hemma och mysa med bok, film eller det som han gillar och orkar göra

ulimon
    jasså då har hon fått sin första dagis-sjuka då
    vattkoppor har ju gått på endel förkolor i år vet jag men inte på K:s dagis men det är ju bra om hon får det nu när hon är liten, ring vårdcentralen om du blir fundersam, men är det blåser de röda prickarna så är det ju vattkoppor..........men annars kan det ju vara utslag, ja inte vet jag du märker väl om det blir vattenfyllda blåsor...........
    febern kan ju komma och gå, minns förra året i feb innan K blev 2år så hade hon feber en del av dagen oh sen släppte det och sen nästa dag kom det tillbaka och så var det i 3 dagar om jag minns rätt

GLAD PÅSK ALLA!!!

vi ska bara vara hemma, har inget planerat men det blir väl att åka ut nånstans om det blir fint väder.....
    fast lite trist att inte träffa nån man känner, men de flesta åker ju bort eller träffar släkten oh ja vi ska inte göra nått av det eftersom släkten är för långt borta.............

• Klarisen

bimbomika
    hopplöst det där med magen
    på 3års kontrollen sa bm att det var ok med varannan dag men när det blir var tredje så är det inte så bra
    hon sa att messmör i vällingen gör susen men så har jag sett att det är en massa mjölksocker i det
    Klara har svårt att baja varje dag ja inte konstigt för hon äter ju nästan inget kött, ingen kyckling eller fisk eller potatis

ja jag hoppas att han ska få en bättre mage oh att han ska bli friskare av rör i öronen.....
    min syster fick rör i öronen när hon var liten, hon var okså ett öronbarn och hennes son har också blivit det......

GLAD PÅSK ALLA!!

PS: vi tapetserar om lilla rummet i påsk, Klara ska hjälpa pappa och det låter som hon är missnöjd nu, ja mest trött tror jag, har nyss kommit in, vi var ute en stund och skulle blåsa bubblor som hon så ville göra oh plaska i vattenpölen också :DS

• Klarisen

ulimon
    kanske bara förkylningsprickar!
    Klara har också två på ena skinkan som ser ut som blåsor men väldigt otydligt men hon har ingen feber
    läste om symtom på internet för vattkoppor, och det stod att det börjar med feber och sen kommer det prickar som sedan blir blåsor, det stod att det kommer på bålen först men det måste ju vara olika
    hoppas hon snart blir bra oh går det på dagis så är smittningstiden 14-21 dagar läste jag

hoppas alla har haft en bra påsk fast det varit dåligt väder tills idag, jag har varit ute nästan hela dagen, Klara gick in med pappa ganska fort på förmiddan men då stannade jag ute och så tog jag cykeln till kvantum sen efter lunch fick jag med mig Klara ut vi tog en cykeltur och sen var vi ute säkert två timmar sammanlagt, trodde då att hon skulle blir trött ikväll och sova skönt men det blev inte så lätt att få henne i säng, det visade sig senare att hon behövde bajsa men innan dess var det skrikutbrott som varade länge

men annars har påsken varit ok, vi har tapetserat om lilla rummet oh nu ska vi då bestämma vad vi ska ha där inne, kanske en liten soffa oh så tv med DVD som förrut, det gillade KLara att kunna komma ifrån och sitta där och se film
    ja nu är hon lugn efter att hon bajsat och har snart somnat tror jag, ja så kan det vara, hon hade kanske ont i magen och jag förstod ingenting

• Klarisen

bimbomika
    ja han vill väl inte äta om han är förstoppad och gör det ont när han bajsar så håller han sig kanske, det har hänt Klara och hon gör det aldrig utanför hemmet, ja på sommaren gör hon ju det hos släkten men så länge vi är i Luleå och hälar på ngn, ute nånstans eller på dagis så gör hon det inte då ska hon hem om hon blir bajsnödig
    hoppas han blir snart bra och kan få rör i öronen och att medicinen verkar så att han kan sköta magen ordentligt
    kontstigt att de inte hittar vad som gör att han inte kan sköta magen, han har inge allergi som gör det?
    mjölk kan göra endel barn hårda har jag hört

• Klarisen

bimbomika
    jasså fick du sorkpest under grav?
    jag har också haft det men det var hösten -98 tror jag men det var inget kul inte och så visste de inte om att jag hade det fråns friskprovet togs, efter det har man då inte orkat som tidigare men kan också ha att göra med att jag blivit äldre och jobbat som bara den sen examen maj2000
    men det blir nog bra med det kommande barnet ska du se tänk bara positiva tankar....

• Klarisen

bimbomika
    ja jag fick tydligen mitt igenom att jag stod på en dagisgård i 4 veckor och nån gång var vi ner vid vattnet på björxdär finns det lite träd, det var den enda förklaringen men jag fick en dundermedicin för över 400kr och blev bra på ngr veckor

• Klarisen

plutteli
    men pluggar inte du till lärare?

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D