• ulimon

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Har nu så ont i ryggen sen några dagar tillbaka, känns som det är fogarna som spökar. Fast jag inte är gravid. Men hade jobbig foglossning när jag väntade Johanna. Så nu ska jag till sjukgymnast nästa vecka och se om han kan hjälpa mig. Kan knappt gå ordentligt emellanåt, inte så kul. Och så har man tösen som vill upp i famnen och bäras ibland och så upp ur/ner i sängen, i och ur vagnen m.m. Fast nu är hon på dagis i alla fall idag och imorgon denna v, skönt. Får ta det lite lugnt medans hon är där.

Måste få klaga lite, hihi.

men annars så är det bara fint. Solen skiner och fint väder. Då känns det lite bättre i alla fall.

• ulimon

Här med oss är det rätt så OK. J är lite snuvig igen tror jag, hostar och lite snörvlig. Själv så har jag fortfarnade ont i ryggen och sambon är dålig i magen. Vilken familj va. Haha.

Har idag vart ute och traskat med J i vagnen här i byn + att jag varit på 35 årsfika. Och även varit och handlat lite. Så jag har hunnit med en del så jag känner mig nog nöjd. Och imorgon om sambon är bättre ska vi rensa det sista här uppe och farmor/farfar får ta Johanna under tiden. Så vi kan börja med renoveringen här så vi blir klara nån gång.

Ha det bra så hörs vi igen. Kram till er alla

• ulimon

J är fortfarande snuvig med hosta, jag har lite sveda i halsen men annars så mår jag väl rätt såbra, fortfarande ont i ryggen men ska ju till sjukgymnasten på onsdag. Hoppas få hjälp för den ryggvärken jag har. Måste ju testa och se. Det minsta jag böjer mig fram/ner så känns det.

Helgen har varit hyffsat bra. Fick rensat en hel del igår när svärföräldrarna var hit och passade J. Går så bra med dem och Johanna, härligt. Men har ändå en del kvar att rensa bort. Har ju hur mycket som helst känns det som. Men så är det.

Ha det så hörs vi igen.

• ulimon

Grattis NOVA på födelsedagen i efterskott då. Eller fyllde hon idag?

• ulimon

bimbomika: jag/vi kollade aldrig könet när vi väntade Johanna. Ville att det skulle bli en överaskning. Gör nog inte det med nästa heller om vi ska ha fler barn.

• ulimon

Hej!

Nu har jag lilltösen hemma från dagis denna v. Feber, hosta/förkylning och ev vattkoppor. Hon har små röda prickar i ansiktet, började se 1 igår och nu är det kanske nån mer. Så får se då. Men imorse hade hon 38,9 när jag kollade 1:a gången och sen under dan och nu ikväll hade hon 37,3 - 37,6. Får se imorgon hur det är.

Själv så är jag hostig och sambon är oxå förkyld. Så här är förkylda familjen. Men så är livet.

Hoppas allt bra med er alla andra. Vi hörs.

• ulimon

GLAD PÅSK alla här

J har feber till och från men inte så mycket, hostar som en tok trots hostmedicin. Så får se om nån dag, har det inte släppt kollar jag med Jouren. Och hon har 2-3 prickar på hakan och tycker att det är lite som koppa, men är osäker. Sambon tror inte det är vattkoppor, för hon kliar inte på den/dem., måste de klia? Så jag vet inte. Får väl annars kolla upp med Jouren om det oxå. Men hon ahr ialla fall inte vart på dagis denna v.

I påsk ska vi ta det lugnt och inte göra nåt speciellt. Ut och promenera om det är fint väder och få frisk luft. Annars inget planerat.

Ha det bra så hörs vi.

• ulimon

bimbomika: Det går ju vattkoppor på dagis så jag vet inte. Kan va nåt hon ätit oxå. Får se på nån dag till. Fick i måndags och har kvar prickarna. Men hon river/kliar inte på dem nåt. Så får se då.

• ulimon

bejay: hon har ju inte haft feber hela dagarna. Utan 1 dag hade hon på morgonen och nästa dag på kvällen. Så jag tror inte det var 3 dagars febern. Men jag vet inte alls vad det är /var. Ett utslag/prick har hon nu på hakan, den har hon haft i 1 v nu.

• ulimon

Hej!

Med oss är det nu OK. J är nu på dagis och där trodde de inte på vattkoppor, utan att det kan vara från förkylningen hon har/har haft. Är lite hostig än men inte så farligt som förra veckan. Så nu får vi se då hur det blir om hon får vattkoppor eller ej, när hon nu är på dagis igen. På sett och vis skulle jag hoppas att hon får det så slipper hon det senare i livet. Men men vi får se.

Fint väder är det i alla fall, nu får man ju vårkänslor. Det är så härligt när solen skiner. Blir så mycket gladare och piggare då, känner jag. Ska nog snart åka och handla lite grann. så vi hörs igen.

• ulimon

Johanna är på dagis idag igen och jag ska försöka ta mig i kragen och ringa på lite jobb, och det känns så jobbigt och jag vet inte vad. Det tar som emot att söka just nu, tycker jag. Har som inte rätta goet i mig. Men jag måste. Är arbetslös och det är då så tråkigt att vara det igen. Men så är det .

• ulimon

bimbomika: i första hand söker jag inom reception eller liknande. Men är öppen för förslag om du vet nåt jobb som finns tillgängligt. Enda problemet för mig är att jag kan inte ta jobb där det är för monotona arbetsuppgifter, pga min skada i nacke/rygg.
    Vad jobbar du med då?

Vad gör alla andra här? Jobbar, med vad i så fall, pluggar eller vad gör ni?

• ulimon

pluteli: vad är det för företag du har då, eller håller på att starta? När flyttar ni neråt? Vad pluggar din sambo för nåt? Eller jobbar han? Många frågor, men nyfiken som man är.

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D