• ulimon

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

plutteli: det är inte så krångligt. Min sambo gör allt själv och han tycker det är kul, fast det tar ju tid förståss. Fint blir det naturligtvis när det blir klart. Så kul att planera nåt sånt tillsammans för framtiden. Och nu när vi har barn.

• ulimon

Ska snart och hämta lillbruden på dagis, men hinner skriva nån rad.

Är nu varit upp och har rensat lite papper innan man tar ner allt, och slänga sån som går att slänga. Blir så mycket annars. Skönt att rensa undan ibland bland papprena.

Nu går det bättre med J på dagis, äntligen. Lite gnällig när man går men så är väl de flesta barn när de är så små. Inget kul att skiljas från mamma helt plötsligt. Men så är ju livet.

klarisen: mår klara bättre nu? Är hon på dagis på dagarna? Hur många timmar har ni henne där?

Ha nu en trevlig helg (om jag inte är upp nå mer under helgen på datorn, ni ser ju). Hoppas få datorn nerflyttad snart.
    Vi hörs.

• ulimon

Jag blir i sommar 37 år, Johanna (min tös) är 1år och 3 mån den 14:de och sambon är 40 i dec.

ysta: välkommen även om du inte har barn.

• ulimon

Ysta: jag bor i Karlsvik och är oxå arbetslös. Håller nu på att inskola dottern på dagis.

• ulimon

1Effe: välkommen om du vill vara med oss, och även annars så är du välkommen hit.

Med oss är det bara bra. har lämnat J på dagis och sitter nu och ska fixa med lite papper och passar även på att titta in lite här. Så ni inte tror jag försvunnit helt. Hihi.

Den 26 mars får jag se om jag kan komma och träffas beror på hur J går på dagis då. Men det vore ju kul så får se.

• ulimon

bimbomika: jag vet om detta problem med att ha ont i höfterna när man är gravid. Fick foglossning när jag väntade Johanna och det var inte alls kul. Kunde knappt gå i slutet innan hon kom, för det gjorde så j-vla ont rent ut sagt. Nu kom hon ju för tidigt men det var jobbigt den tid jag hade det.

Har faktiskt inga problem med släkten som många har. Är så glad för det. Men kan ibland bli less svärmor/far när de kommer hit och hälsar på. De bor i stan. Men man kan ju inte få allt helt OK. Men tycker mycket om dem ändå. Min mor bor i Pite och pappa + syster m familj bor i Strängnäs )så de träffar man inte så ofta. 1 gång /år kanske). Ja mamma träffar jag ju då och då förståss.

Har nu lite sämre igen med kroppen, den vill inte som jag vill. Det värker och jävlas för mig, så det är så skönt att J är på dagis några timmar på dagarna nu. Så man får/kan vila upp sig lite. Har nu haft ont i några dagar i alla fall. Så får se då. Äter värktabletter, men hjälper inte så mycket tycker jag.

Ha det nu bra så hörs vi igen.

• ulimon

Jo, nu går det bättre för J på dagis. Och idag ska hon få prova sova där. Får se då hur det går. De ringer när hon vaknar. Men det blir ju efter lunch nån gång, kanske mellan 13-14 nån gång. Får se när jag ska hämta henne.

• ulimon

Nu är det 4:de v för J på dagiset och denna v ska hon vara må-torsdag. Fredag ledig. Må-onsdag ska hon sova där, hämta hon när hon vaknat och torsdag ska jag hämta hon efter lunchen. Nu idag var hon inte lika skrikig när jag lämnade henne, skönt. Så det går nog åt rätt håll nu. Från nästa v ska hon vara 15 timmar och så tis-torsdag, 9-14.

Ska imorgon på massage, onsdag klippa mig och torsdag till AF på nån kurs, och fredag ska vi ut några tjejer på AfterWork på Olivers. Och det ska bli så kul. Har inte vart ut på år och dar nu. LÄNGTAR.

Annars så är det bara bra här med oss. Har inte gjort så mycket i helgen. Varit på klubbdans i lördags med min Linedance klubb. och söndag tog jag och J en promenad i det härliga vädret.

Vi hörs.

• ulimon

Karisen: Grattis Klara på födelsedagen.
    Jo, men det är för att jag är arbetslös, så då får man ta det lite lugnare med inskolningen. Skönt. Men nu till v börjar hon gå tisdag - torsdag 9-14, 15 tim i v. Känns rätt så skönt faktiskt. Och nu går det ju riktigt bra tt lämna hon oxå, inget gråt/skrik eller så.

BeJay: Hur mår du nu? vad jobbigt att få så där ont. Hoppas det ordnar till sig snart.

Annars så är det bara bra här med oss.

• ulimon

Idag tog jag o Johanna en promenad till Storheden från Karlsvik, det tar ca 40-50 min. Och sen buss hem. Så SKÖNT att gå den svängen ibland. Tycker om att ta promenader. Men det blir inte lika ofta/mycket nu som tidigare. Vet inte varför. För det är ju så skönt efteråt.

Klarisen: krya på er.

Hoppas alla andra mår bra. För vi mår fin fint. Trivs som fisken nu när det blir soliga och fina dar. Nästan så man har vårkänslor.

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D