Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Hej hej, får man vara med här?

• Plutteli
    Klarisen skrev 2009-03-05 19:21:47 följande:
    plutteli hej och välkommen du får då vara med här vi är ngr stycken som pratar här och jag jobbar så jag har bara hunnit träffa de andra två en gång alltså bejay och bimbomika men jag pratar endel här och kan fika nån gång ändå eller ngt annat
    Hihi tack!
    Får man fråga var ni bor i Luleå å så? och vad ni har får små gullungar?
  • Plutteli
    Klarisen skrev 2009-03-05 20:33:43 följande:
    putteli jag har den äldsta busungen (vad jag vet som skriver i denna tråden)Klara 3år den 18 mars och vi bor på skurholmen i hus!
    ok, va trevligt!
    Själv bor jag i en tre på porsön med min sambo å dotter på nästan 7 månader :D
  • Plutteli
    ulimon skrev 2009-03-05 20:34:41 följande:
    Plutteli: välkommen. har bara träffat Klarisen 1 gång ännu. Har en tös på snart 15 månader. Bor i karlsvik med sambo, trivs väldigt bra här. Här är det anars bra med oss. Försöker få ordning på vårt boende där nere på nedre plan. så därför är jag inte så mycket vid datorn just nu. Måste komma på vart vi ska ha datorn där nere, är just nu på övre plan. Håller på att renovera, sätta ihop 2 lägenheter till 1. Så det är lite oordning än så länge. Men vore kul att träfas snart. Skolar in tjejen på dagis än så länge men snart så ska väl det vara klart så då ska jag ha hon 3 dar i v istället som nu 5 dar.
    Ok! :D
    Hmm, låter krånglingt att bygga ihop lägenheter, hoppas det blir fint när det är klart!
  • Plutteli

ulimon: Ok, va bra! Ja man brukar ju oftast bli nöjd när man planerar allt på egen hand å så..skulle helst vilja tapetsera om lite i vår lägenhet, men dt blir nog inte av :(
    Blir mer fixande den dag vi skaffar hus!

• Plutteli

klarisen: Ah! Jo vi har funderat på både udden och sundet, men är inte riktigt överrens då jag vill ha plats på udden och sambon på sundet. Fast vi ska nog söka till nya friskolan på LTU också...
    Vi kommer stanna på porsön i iallafall två år till så vi hinner plugga färdigt :)

• Plutteli

klarisen: mjo, förstår vad du menar. Känner mig rätt isolerad också, man har träffat en mamma som bor nära som jag umgås med ibland, men känns ju inte som jag kan vara beroende av henne för att kunna komma iväg å träffa folk liksom...

BeJay: Trevligt :) Vad mysigt med dagmamma! Jag hade det när jag var liten, önskar på sätt å vis att Saria kunde ha dagmamma med, men lite svårt om man inte känner någon...

• Plutteli
    bimbomika skrev 2009-03-06 09:40:44 följande:
    Vi bor på porsön..än så länge, flyttar i maj ! Vi har pojken plaserad på udden,inte så jätte nöjd men jag kanske är lite övernojig när det gäller sonen å kanske därför...vet ej... Har själv försökt få kontakt med mammor på porsön men det värkar väääldigt svårt..känner mig åsså lite issolerad här.. Jag är ju ganska blyg åsså av mig så har svårt att ta kontakt men ja har iallfall försökt men det är svårt...=( Dagmammor finns inte på porsön =( har kollat upp det...dom sa att de fanns på hertsön,lerbäcken och skurholmen åsså i byarna...
    Aha! Kanske vi hinner ses nån gång innan du flyttar! Var ska du då ta vägen??
    Synd att det inte finns dagmammor..nåväl. Tror inte sambon är så het på det iaf :/
    Nu ska liten ha mat!
  • Plutteli
    Svar på #160
    Aha, jo vi kollade på lägenhet på hertsön innan vi flyttade från vår etta, till trean vi har nu. Kom dock fram till att det skulle bli för dyrt att skaffa busskort för att åka till universitetet varje dag för sambons del (ingen av oss har körkort).

Hoppas du kommer trivas sen när ni flyttat :)
Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D