• Daggdroppen

Vita Hem

Välkommen till Vita Hem!

(foto av k a j s a s)

Tråden är till för oss som älskar att inreda med vitt som bas.

Här pratar vi inredning, ger varandra goda råd och tips samt pratar av oss om allt mellan himmel och jord.

♥ Varmt välkommen ♥
    ♥William och pyret♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-15 09:35
    Ny tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43103388.html
  • Svar på tråden Vita Hem
  • Daggdroppen
    mammaninna skrev 2009-02-25 19:50:23 följande:
    meli: känner som du ang ett barn och två men å andra sidan har min "tvåa" hela tiden varit mer självgående och nöjd än ettan.. däremot det dåliga samvetet att man halverade sin tid för varje barn tog hårdare på mig än jag hade trott.. ännu en ledig butikslokal i närheten har gått mig förbi.. är det ett tecken tro? kanske ska ge upp butiksdrömmarna..
    Vad var det för butiksdröm du hade?
    Meli skrev 2009-02-25 19:55:25 följande:
    Mammaninna Du kanske har halva tiden per barn, men barnen har varandra, en kompis för HELA livet Naturligtvis ska du inte ge upp butiksdrömmarna. Kajsa Jag blir mer och mer förtjust i det där elefanttyget. Och egentligen blir det ju inte så dyrt, det är ju 1,5 brett och jag behöver ju inte mer än en meter på höjden, minsta köp är en meter, så egentligen blir det bara 295 Det lutar åt det. Men idag är inte rätt dag att övertala om att vitmåla lekrummet. Jag körde punka på bilden. Körde på en kant och det blev punktering ett nästan nytt dubbdäck, a 1500:- grrrrrr
    Synd med punkteringen. Roligare saker attlägga pengar på finns det ju!
    Villa Nordåker skrev 2009-02-25 19:55:28 följande:
    Om en liten stund börjar Arga snickaren, jag tycker det är ett kul program. Någon som brukar se det?
    Nope, vilken kanal?
    ♥Mina älsklingar William och Julia♥
  • K a j s a s

Fluffis - Ja diskmaskin i arbetshöjd saknar jag däremot! Hade varit underbart! Men, men man kan inte få allt!

Meli skrev 2009-02-25 19:55:25 följande:
    MammaninnaDu kanske har halva tiden per barn, men barnen har varandra, en kompis för HELA livet Naturligtvis ska du inte ge upp butiksdrömmarna.KajsaJag blir mer och mer förtjust i det där elefanttyget. Och egentligen blir det ju inte så dyrt, det är ju 1,5 brett och jag behöver ju inte mer än en meter på höjden, minsta köp är en meter, så egentligen blir det bara 295 Det lutar åt det. Men idag är inte rätt dag att övertala om att vitmåla lekrummet. Jag körde punka på bilden. Körde på en kant och det blev punktering ett nästan nytt dubbdäck, a 1500:- grrrrrr
    Ja elefanttyget från Mairo är underbart! Det blir ju en stor tavla av 1x1,50. Så egenltigen blir det ju inte så himla dyrt.

Nu ska jag ta med hela famljen ut på promenad i slask och mörker. Mira har sovit middag och kommer nog vara vaken ett par timmar till. Och jag känner mig så pass pigg nu så jag behöver lite luft.
    Det blir nog ett varv runt kvarteret, sen är vi nog dyngsura om fötterna.
  • mammaninna

meli: ja, det är sant! en bättre gåva kan man nog inte ge dom! det är så härligt nu när man verkligen ser hur kul dom har tillsammans och tänk då när V blir ännu lite större.. apråpå det! kan ni fatta att han blir 1 år nu om knappt två veckor!!??

villa nordåker: det är min mans favoritprogram! funderar på att vänta tills han kommer hem med att se det..

fluffiga: tja, som alla andra här fast med gamla "pärlor" bland det nya. kanske lite ruffare än det ljuva.. eller en blandning.. fast jag vet inte riktigt..

• JohannaJ

Åh tjohooo!
    Nu kom maken hem med..... högtalarsystem
    Fasen! Jag tycker det är så fult. Och han har redan tryckt in en 47 tums plasma i vardagsrummet. jag bor från och med nu i en biosalong. Blä.

• Meli
    JohannaJ

S¨å där har vi det också..... fast TV tycker jag blev bättre än den vanliga tjocka TVn, men högtalare hatar jag. Vi såg ett jättefint, Booze eller något sånt hette det. Supersmå VITA högtalare. TÄnker att om man satt den på väggen i hörnen, så hade de nästan inte synts. Men det var lite dyrt, har för mig det låg på 40.000.....

Det jag brukar tänka, är att när min man får lite som han vill, så brukar jag få mycket som jag vill

Skulle önska att vi hade ett finvardagsrum också, men men...
  • JohannaJ

Meli skrev 2009-02-25 20:14:29 följande:

JohannaJ S¨å där har vi det också..... fast TV tycker jag blev bättre än den vanliga tjocka TVn, men högtalare hatar jag. Vi såg ett jättefint, Booze eller något sånt hette det. Supersmå VITA högtalare. TÄnker att om man satt den på väggen i hörnen, så hade de nästan inte synts. Men det var lite dyrt, har för mig det låg på 40.000..... Det jag brukar tänka, är att när min man får lite som han vill, så brukar jag få mycket som jag vill Skulle önska att vi hade ett finvardagsrum också, men men...
    Ja vita små skulle smälta in. Men så är det alla (ursäkta) jävla kablar. Bah. Jag önskar vi skulle utrymme nog för ett musikrum också. Och visst är det ge och ta. Just nu har jag en naken dam i fönstret. J´s pappa är inne i en krokiperiod så nu ska vi ha hans alster hemma. Kul va?
  • JohannaJ

Meli skrev 2009-02-25 20:21:46 följande:

JohannaJ Ja, oj, oj oj, vad du får ge, vad får du nu för detta med krokialstren Du borde kunna kräva nästan vad du ville tycker jag. SOm högtalare, vita små, för 40 tusen
    eller att han tar alla VAB-dagar resten av året. Det skulle vara ett pris värt något Inte nog med att damen i fönstret är naken. Hon är väldigt oblyg i all sin prakt också.