Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Låter det vettigt att människor med de här resonemanget skaffar barn?

orkar inte äns diskutera med personer som är trångsynta och tror alla unga föräldrar är helt dumma i huvet så dom inte kan ha barn.

suck alla är blir inte gravid på en fyllefest utan planerar det!

• Viktorsmamma

jag och min sambo har väldigt bra ekonomi, jag är 19 tog studenten som gravid i 20:de veckan.. jobbade hela sommaren fram tills september GRAVID. för jobba in pengar. men vi klarar oss utmärkt på min mamma peng, barnbidrag och sambons lön. om man inte har ekonomin att klara barn ska man fan inte skaffa det.. vi valde att planera barn men de kom tidigare än väntat, men för oss gjorde det inget och lillplutt är nu 3 månader och har aldrig haft promblem ekonomiskt, lägger t.o.m undan nästan hela föräldrapengarna mina varje månad.

,man ska inte inbilla sig bara för man planerar barn vid tidig ålder så klarar man inte det. alla lever inte av soc. som får barn vid ung ålder!!

• Viktorsmamma

Ablan skrev 2009-01-17 13:46:59 följande:

Svar på #71Det är bra att du han ta studenten i alla fall Så kan du välja själv om du vill plugga vidare sen eller börja jobba, det är sit jobbigt att ha det hängande över sig att man måst läsa in gymnasiet, för mig fattas det ca 1900 poäng, jag ångrar mig som fan att jag hoppade av gymnasiet.
    ja jag ville nästan hinna jobba lite mer innan men de gick ändå :) + så ska jag komma igång att jobba kvällar+helger så fort jag kan.. så man inte tappar extra jobbet jag hade! de är alltid bra att finnas till hands för ett företag till helger och kvällar!=)
Svar på tråden Låter det vettigt att människor med de här resonemanget skaffar barn?