Inlägg från: Micke B |Visa alla inlägg
  • Micke B

Nyblivna pappor i Östergötland.

Hej allesammans. Tänkte jag skulle kasta ut en tråd till alla er vilsna Östgötar som precis har fått barn.

Har själv fått en liten Max på 3455g. och 50cm. den 10/1-09.

Alltid kul att utbyta erfarenheter med andra i samma situation.
    Så kom in ta av er skorna och kasta upp fötterna på bordet och stanna ett tag vetja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-19 20:26
    Och vi behöver inte bara prata om våra barn. Utan allt som kommer upp är välkommet.

• Svar på tråden Nyblivna pappor i Östergötland.
  • Micke B

trevligt. Var i Östergötland bor ni? Jag själv är från Norrköping.

• Micke B

Jag kan inte annat än hålla med. Skulle offra precis allt för min lilla Max. Vi gick över tio dagar och förlossningen gick på 5tim. Så det var inte så mycket att tveka på det skulle gå fort som sagt. Snutten ligger och sover hos Mamma nu och jag ska försöka städa lite innan släkten kommer förbi. Var bara tvungen att kolla lite på nätet först.

Hellmaster: Grattis till dottern.

Tarantino: Lycka till du med. Att se sitt barn födas är en stor grej. Det är det absolut bästa jag någonsin har upplevt...

• Micke B

Är inte heller direkt bra på att visa känslor, men jag har aldrig gråtit så mycket som när min son föddes...

Vad har ni för högtflygande planer för era barn? Statsminister eller hockey/fotbollsproffs? eller tar ni det som det kommer? Det jag vill komma till är väl mest om ni har nån idrott ni pushar lite extra för och gärna vill att dom ska prova på när dom blir äldre.

Själv har jag varit väldigt aktiv som dykare och vad det verkar som så gillar min son vatten så vi får väl göra en liten dykare av killen.

• Micke B

tarantino: Jag är Divemaster och kommer inom dom närmaste åren även att utbilda mig till instruktör. Så chansen finns att det blir en liten dykare. Nu är det ju inte nån stor chans att man blir miljonär på just dykningen då det kostar en j*vla massa om man ska köpa all utrustning som behövs när man börjar komma in på mer avancerad dykning.

• Micke B

Hellmaster: Golf är ju en sport som man kan tjäna stora pengar på, du får se till att väcka intresset. Sen kan du i gengäld kräva ett nytt hus några bilar och kanske ett eget litet place på nån tropisk ö...

Jag menar du har ju ändå fått "stå ut" med att släpa runt ett argt barn på golfbanan...:)

• Micke B

Tror tråden dog...kan det ha varit nått jag sa??? :)

• Micke B

Jag bor mitt i centrala stan. På Repslagaregatan för att vara exakt.
    Själv då?

• Micke B

svar på #20
    Låter som en bra ide...Bor du i lägenhet eller hus?

Vi letar hus nu men det är fortfarande så brutaldyrt med hus...

• Micke B

Finns nog inte ett hus nu som är värt att kalla hus under två mille...
    Trodde att finanskrisen skulle få huspriserna att falla men det ver´kar det inte som...

Svar på tråden Nyblivna pappor i Östergötland.