Qonos skrev 2009-01-19 09:31:06 följande:
mm den nya nadurran är ju riktigt prisvärd!mackmyra är whisky inte whiskey ;) :Pmen ja det de har släppt är väl sådär men jag har smakat en del fatprover som är riktigt trevliga. Så det kommer att komma bra whisky från dom.. en sak man får tänka på där är ju att de inte har så gamla fat att leka med.Laffe CS är trevlig. den kommer dock att ändras redan i år och släppas batchvis. tre batchar om året. detta gör att de inte kommer att på samma sätt idag få den att smaka exakt lika dant utan har möjlighet att variera lite mer. underbart! :) snart kan man sitta med 6 olika Laffe CS och prova dom mot varandra :D annan whisky man inte får glömma är ju den japanska.. ej heller den indiska amrut. i alla fall inte den som är peated och fatstyrka. rolig och god whisky som många som provat blint sätter som en skotte. (däribland jag själv)
Ja japansk whisky skulle vara kul att prova. Kan inte låta bli att tänka på Lost in Translation bara. Den japanska ska vara lik den skottska har jag hört. Får be någon kollega som reser till Japan att ta med en flaska hem.