whisky
Någon som delar detta fritidsintresset? :)
Någon som delar detta fritidsintresset? :)
ahh vad trevligt.. själv satt jag och täntke efter vad min whisky vad och insåg att de flesta var från 70 talet.. :)
gamla clynlish, laphroaig, highland park, glenfarclas, springbank.. hmm usch.. det är gott med whisky :D
gillade mest rökig whisky innan men har nu gått ifrån det mer och mer även om det ibland kan vara gott med en ung bråkig och spretig Islay whisky :) så tycker jag ofta en vällagrad 25-30 åringen är en bra mycket större smakupplevelse.
mm den nya nadurran är ju riktigt prisvärd!
mackmyra är whisky inte whiskey ;) :P
men ja det de har släppt är väl sådär men jag har smakat en del fatprover som är riktigt trevliga. Så det kommer att komma bra whisky från dom.. en sak man får tänka på där är ju att de inte har så gamla fat att leka med.
Laffe CS är trevlig. den kommer dock att ändras redan i år och släppas batchvis. tre batchar om året. detta gör att de inte kommer att på samma sätt idag få den att smaka exakt lika dant utan har möjlighet att variera lite mer. underbart! :) snart kan man sitta med 6 olika Laffe CS och prova dom mot varandra :D
annan whisky man inte får glömma är ju den japanska.. ej heller den indiska amrut. i alla fall inte den som är peated och fatstyrka. rolig och god whisky som många som provat blint sätter som en skotte. (däribland jag själv)
minns inte den filmen.. kanske får se den igen då hehe
japansk whisky är lik skottarnas, men ändå inte...
deras single malt är kvalite. finns en yochi 10 på bolaget vill jag minnas. lätt rökig historia. riktigt god.. 15 åringen är ännu bättre.. finns nog inte i sverige än dock.. thewhiskyexchange.com har en massa japaner..
jag har väl en 5-6 olika japaner öppnade där hemma som det skulle kunna gå att köpa samples av om det skulle vara intressant.
är den bra då? alltså Aberlouren?
delar n
ja Orknet lär det bli en resa till inom snar framtid.. (hoppas jag) så mycker mer än bara whisky där
www.whiskyinfo.se/
någon som ska på whiskymässan i linköping?