• DenLyckligaPappan

Man skickar sms.....då väntar man svar eller???

Hmmm ibland blir man arg och ledsen. Man skickar sms till sina polare, glada sms med en eller två frågor..får man något tillbaka....nej då inget svar.
    Händer allt för ofta.
    Varje gång jag får ett sms så svarar jag direkt (om det inte är kl03 på natten förstås)
    När det är ens bästa polare man skickar till så vill man ju ha svar.
    Ibland skickar jag om sms:et flera gånger för att han ska se det men inte inget sms tillbaka.

Hur gör ni??? Svarar ni när ni får sms...eller ska man inte det...???? Blir förvirrad?!!!!

Är det något jag har gjort tro. Jag försöker alltid vara till tals. Lyssnar alltid. Det är nästan alltid jag som ringer eller hör av mig. Detta gäller flera av mina vänner. Man känner sig rutten för jag tror det är jag som har gjort nåt.
    De kan gå på bio med andra vänner och festa men mig eller min fru frågar de inte, fast de flesta av våra vänner också har barn.

Inte konstig man blir sugen att flytta till en annan stad och skaffa nya vänner.

När jag skriver ett sms kan de se ut så här:
    "Tjapåre. allt bra med dig? Hur är det med de övriga hemma mår de bra?
    Här rullar det på. Skönt att vara ledig . Kan vi hitta på nåt nån dag?" MVH Fredrik

Ibland får man tillbaka av nån polare:
    "det är lugnt."

Okej...kul sms.

Man blir så trött....varför ska man ha mobil om man inte använder den...

Vet inte varför ja skriver detta här men ´måste få ut min frustration

• Svar på tråden Man skickar sms.....då väntar man svar eller???
  • hedde73

Råkar själv ut för det där ibland, just att inte få svar. Själv svarar jag alltid, iaf om det är någon fråga.
    Om du känner dig osäker så ring istället, vissa orkar inte svara på sms om det verkligen inte är något viktigt, men om man ringer, så har dom hur mycket som helst att säga, så prova det istället och se vad du får för reaktion då.

• Staketpiss

Dom kanske är som jag och tycker sms är ett överskattat system, och är helt enkelt för lata att trycka in. SMS och email känns opersonligt.

Jag använder det nästan enbart om jag vill påannonsera något till flera personer tex : "grabbar fet p-våffla 00.00 på canal + idag, Rokko strikes back"

Nej ring istället om ni vill något. Annars blir det ett jävla knapptryckande och skickande fram och tillbaka.

• Qonos

jag är jävligt dålig på att svara på sms, så det händer ibland att jag glömmer svara på dom.
    provar smsa folk, svarar dom inte så ringer jag istället :)

• Qonos

"varför ska man ha mobil om man inte använder den... "

ringa med? alla är inte så glada i SMS. själv gillar jag SMS men tycker ofta det är för jobbigt att skriva dom.

• DenLyckligaPappan

de som jag umågs med är teknik galna som jag, de gillar att hålla på att knapra med mobilen.

Jag ringer ofta men jag tycekr att det är jag som ringer för det mesta.

• Qonos

gillar också mobiler och teknik, men inte sms :)

• BTD

Ibland orkar jag inte svara.
    Men på viktiga frågor svarar jag.

• Ravestream

Dels beror det på vad det handlar om, sedan har jag problemet att när jag befinner mig i källaren hemma så kan mina sms dyka in på telefonen timmar efter att dom skickats.

Men nog försöker jag oftast svara så fort jag kan, samtidigt tycker jag att man många ggr om det är nått man vill ha svar på direkt kan ta den vägen som faktiskt går fortare , ringa personen i fråga

• JimEve

Kändes som att jag skrivit inlägget TS.

/ Jimmy

• Sammi

Jag känner också igen mig. Jag är den enda i bekantskapskretsen som är gift och har barn på G, vilket kanske kan vara en orsak. De tror kanske att jag är fastkedjad i min fru och inte får träffa dem, så därför orkar de inte svara!? :)

• krabban

Skicka en brevbomb nästa gång,så lovar jag dig att dom reagerar!

• DIProgan

Detta handlar om flera saker. Människor drar sig till det som verkar roligt och intressant. För mig känns ditt sms rätt fyrkantigt och inte speciellt inspirerat. Sedan får man räkna med att människor har annat för sig så det är lika bra att rada upp en mängd olika alternativ gärna många som inte alls innehåller andra människor. Livet är mer än att leva på sina vänner om man säger så. Du blir en intressant människa om du gör saker du tycker om för det kommer igenom i hur du uttrycker dig.

• Vibekes Pappa

Samma sak händer mig fast här är det mer som så att det beror på att jag är snar t22år och blir pappa i slutet på mars och de festar fortfarande runt och är med olika tjejer hela tiden.

• Pappa2010

Har haft exakt samma problem med mina sk vänner. anser det visar på viss nonchalans el respektlöshet att ignorera sina vänner. Så jäkla jobbigt är det inte att svara på ett sms el att ringa upp om de ser att man har ringt

Svar på tråden Man skickar sms.....då väntar man svar eller???