Inlägg från: lugna gatan |Visa alla inlägg
  • lugna gatan

nekad försäkring

Blyger skrev 2009-01-13 15:13:39 följande:

Låter helt normalt...tyvärr...Min son föddes i vecka 29+6 och fick inte bli försäkrad förren 18 månaders kontrollen på trygg-Hansa...pga hans låga födelsevikt (1130 gram)Folksam ville inte försäkra honom innan 5 års kontrollen
    Hej. Vi fick barn i v. 29+3, barnen gick igenom några veckor med allvarligt tillstånd, redan när vi kom hem och barnen var i v.40 (beräknad födsel datum) så ringde vi och överförde gravidförsäkringen till en barnförsäkring. Det gick helt utan hinder, de skulle iof ha fullmakt att läsa journaler från sjukhuset. Vi har även fått ut ersättning för sjukhusvistelsen på tio veckor, detta är hos folksam.
    Hade vi bara tur? eller "slank" vi igenom? Vi har resten av familjen försäkrade genom fackets medlemsförsäkring i folksam, samt villa försäkring hos dem. Kanska är det därför?
  • lugna gatan

Låter helt normalt...tyvärr...Min son föddes i vecka 29+6 och fick inte bli försäkrad förren 18 månaders kontrollen på trygg-Hansa...pga hans låga födelsevikt (1130 gram)Folksam ville inte försäkra honom innan 5 års kontrollen
    och då vägde vår minsta tjej bara 1100g.!
  • lugna gatan

lugna gatan skrev 2009-01-14 20:24:33 följande:

och då vägde vår minsta tjej bara 1100g.!
    Ibland undrar man ju om det bara beror på den enskilde försäkringshandläggares eget godtycke som bestämmer vem som får försäkras el ej. Tycker att det är jättedåligt att de inte har samma regler för alla sina kunder.
  • lugna gatan

Fast gravidförsäkringen (som var med "utökat" skydd) går inte automatiskt över till barnförsäkring, det måste man tala med en handläggare för att göra.

• lugna gatan

lugna gatan skrev 2009-01-15 20:59:35 följande:

Fast gravidförsäkringen (som var med "utökat" skydd) går inte automatiskt över till barnförsäkring, det måste man tala med en handläggare för att göra.
    ...och skicka in nya ansökningsblanketter och ge fullmakt, det tog ca fyra månader innan det var klart. (folksam)
  • lugna gatan

...förlåt...ser nu att den försäkringen vi hade bara gäller om barnet blivit 26 grav.veckor gammalt.

• lugna gatan

BebisVagga skrev 2009-01-23 11:18:11 följande:

nej du ska inte ringa facket... du ska ringa folksam.. sen berättar du bara vilket fackförbund du e med i.. jag var i KOmmunal o det var bra.. så jag hackade på gabriel på min.. 80kr i månaden.. o dem gör inga hälsoundersökningar heller..
    Det är denna försäkring vi har!
Svar på tråden nekad försäkring