Inlägg från: LindaJohansson81 |Visa alla inlägg
  • LindaJohansson81

Unga föräldrar; vad heter era barn?

LindaJohansson81 skrev 2009-04-03 15:42:20 följande:
    Ursäkta min frånvaro, lämnat mina barn till sin far. Nej, men jag antar som svensk att man vill ha sina barns namn korrekt skrivna. Sedan blir inte ett namn mer unikt för man lägger till C Z Och H där det inte ska vara ser bara trashigt ut.
    Förutom att namnet Cevin är skrivet fel så uttalas det fortfarande Kevin, om det hade uttalats så som det bör Sevin DÅ hade det varit unikt.
  • LindaJohansson81
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 08:35:48 följande:
    "LindaJohansson81" borde verkligen tänka lite.. läste att fridus2 döpt sitt barn till Carolina, och att "Micaelochmaria" även funderat på Caspian. Och inte fan uttalar man Carolina, Caspian, Caroline, Carl osv med S? Nej man uttalar det med K. Alltså ser jag ingen felstavning på Cevin heller...Vilka fina namn alla har valt. :) Märks att det börjar bli vanligare med "ovanliga" namn på barn,.. speciellt bland unga föräldrar.
    Läs på din grammatik! snälla!

Hårda vokaler A, o, u, å som har ett C framför uttalas K
    Medans Mjuka vokaler e,i,ä,ö,y Tänk CYMBAL uttalas S.
  • LindaJohansson81
    Mellie182 skrev 2009-04-04 09:52:59 följande:
    snälla kan du svara på en sak..?vart vill du komma?vill du att folk ska döpa om sina bara så du får "rätt" eller va håller du på med?du säger att "hon får väl stava det hur hon vill" om du nu tycker att hon får det varför ens komentera då?
    Jag undrade om hon UTTALADE namnet såsom hon stavat det.

jag vet att jag har rätt, det ÄR grammatiskt fel. Men nu är ju ungen redan namngiven så lite sent att ändra det nu.
  • LindaJohansson81
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:00:08 följande:
    Jaså,..? Så du uttalar alltså Caroline för Sarolin, Carl för Sarl, Caspian för Saspian osv?Om du nu är svenskalärare så borde du veta, att namn uttalar man inte på samma sätt som andra ord. DVS även om man nu uttalar cymbal med s så betyder det inte att man uttalar Carola med S.Har du verkligen MVG i svenska? Isf borde du veta detta..
    Detta visar tydligt att det jag skriver inte går in.

Ja, jag har MVG i svenska.
  • LindaJohansson81
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:11:59 följande:
    Sen kan jag också tycka,.. att som lärare ska man inte vara så fruktansvärt trångsynt som du verkar vara. Du borde gå en kurs i uppförande. Då JAG som förälder inte skulle vilja ha en trångsynt person, en som inte kan acceptera andras val och som tycker att alla har fel och bara den själv har rätt, som lärare till mina barn.
    Vem har sagt att jag är lärare till barn?

Nej jag är lärare till Ahmed, Mohammed och Yosif osv.
  • LindaJohansson81
    Mellie182 skrev 2009-04-04 10:44:57 följande:
    ja men dåsa kanske dags att släppa diskutionen då?
    Diskussionen?

Det är inget att diskutera eftersom jag har rätt
  • LindaJohansson81
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:50:46 följande:
    Så du är lärare i sfi? Det kanske förklarar varför istortsett alla invandrare i min klass lärt sig svenska väldigt dåligt. :S Och då menar jag verkligen inget negativt mot invandrarna..Du verkar vara rätt trög,.. som hackar på folk för deras val på namn åt sina barn.Varför skulle hon ändra stavningen? Även om barnet inte varit namngivet ännu så hade hon nog behållt den stavningen hon valt. Namn uttalar man som föräldrarna valt att göra det. Det har INGENTING med grammatik att göra. Hur svårt kan det vara att förstå?
    Det är mycket svårt att förstå.

Sedan tycker jag också att KOMMUNALA SFI har stora brister. Tur att man inte jobbar för kommunen, så får man högre lön med!
  • LindaJohansson81
    Mellie182 skrev 2009-04-04 10:52:00 följande:
    men se du fortsätter ju ..du har fått säga det du ville att dom stavat fel så då behöver du ju inte fortsätta eller ere ngt mer du vill få fram?
    *ingen kommentar*
  • LindaJohansson81
    Mellie182 skrev 2009-04-04 11:16:53 följande:
    föresten varför fick inte jag ngt påhopp om att vi stavat fel på Vincents mellan namn?han ska heta Vincent Teodor alltså teodor utan H e inte det oxå fel då enligt dej?
    Ge dig nu! Skärp dig!

Har du inget riktigt att komma med kan du sluta skriva tycker jag.
  • LindaJohansson81
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 11:33:04 följande:
    Detsamma gäller dig.
    Jag har hållit mig till det svanska språket och dess grammatik, inte hållt på att fjanta med totalt meningslösa inlägg. Ni kanske går igång på det, vad vet jag. Men tyvärr tilltalar det inte mig.
  • LindaJohansson81
    Simbiz skrev 2009-04-05 19:26:25 följande:
    Om du nu är så duktig på grammatik vad är "rätt" på namnet Casper/Kasper då??För det namnet stavas ju på båda sätten.I Sverige är det 3714 som stavar med c och 2067 med k.
    Casper/ Kasper kan man stava på vilket sätt som behagar en själv, för framför A uttalas C som K.

Medans tex C framför E ska uttalas S.
  • LindaJohansson81
    MicaelochMaria skrev 2009-04-06 09:24:19 följande:
    Jag har aldrig pstått nåt annat.
    Ehh va?
  • LindaJohansson81
    Lizzyzz skrev 2009-04-06 10:09:57 följande:
    Mina heter Sandra (Maria Viola) Lucas (Alexander Niklas) Tor (Magnus Sigfrid) Caroline (Wendela Malena) Alla fick tre vackra namn ;) själv är jag snart 24. men alla mina var födda när jag var 20 år och 19 dagar! hehehe (väntar en liten i november med!)
    Min brorson heter Lucas Alexander!! Fina namn!
  • LindaJohansson81
    Samsmamma skrev 2009-04-08 12:06:16 följande:
    Hihi som Alexander Lucas i Kalle Anka! :) (inget fel, bara en rolig iakttagelse)
    Jag vet det,. Min bror visste det men lät hans fru bestämma!
Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?