Inlägg från: Mellie182 |Visa alla inlägg
  • Mellie182

Unga föräldrar; vad heter era barn?

vår son heter
    Vincent Teodor

både jag å min sambo fyller 21 iår
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-03 14:51:59 följande:
    Jag bara undrade eftersom det är stavat grammatiskt fel.
    låt henne stava det hur hon vill
    tycker det e coolt me C ist för K på Kevin/Cevin {#lang_emotions_smile}
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-03 14:54:11 följande:
    Javisst hon får stava hur hon vill, men faktum är att det SKA uttalas Sevin.
    men hon kanske utalar det Kevin fast med C ist för K så kan det ju oxå va
  • Mellie182
    MicaelochMaria skrev 2009-04-03 14:56:16 följande:
    Jepp, jag är mycket väl medveten om detta. Hur uttalar du engelska centaur? Ursprungsnamnet stavas med C, och vi valde detta för att VI tycker att det är finast så. Vill du älta, är det bara att gå in på nån "White-Trash" tråd och gnabba, jag bryr mig inte om vad andra tycker.
    {#lang_emotions_wink} tummen upp jag håller me dej
  • Mellie182
    MicaelochMaria skrev 2009-04-03 14:57:10 följande:
    Tack, jag är såååååå trött på alla som måste konstatera min "bristaande gramatik"
    jag förstår det fattar inte VARFÖR folk ens ska komentera?? {#lang_emotions_surprised}
    du får väl ha vilket namn du vill utan att en jävel ska komentera lixom
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-03 14:58:14 följande:
    Så helt plötsligt är det ok att uttala citron för Kitron för att jag tycker det är finare?
    moget
  • Mellie182
    MicaelochMaria skrev 2009-04-03 14:59:28 följande:
    Haha, ja, visst är det så, det roliga är att ingen har kommenterat detta, förutom på FL. Oh No lixom ;)
    det e klart för det är INGET att haka upp sej på
    fattar inte vart bruden vill komma med det?
    inte direkt så att du bara skulle säga "okej ja ska GENAST döpa om mitt barn pga DU säger ngt annat"
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-03 14:59:38 följande:
    Nej, men kan man sin grammatik så kan man.
    vart vill du komma med det da?
    varför ens fortsätta diskutionen när du fått ditt svar från henne varför å hur hon uttalar det? vill du att hon ska säga "ja men då döper jag genast om mitt barn pga DU säger ngt annat" ?
  • Mellie182
    MicaelochMaria skrev 2009-04-03 15:03:15 följande:
    Folk som inte har något liv måste ju få spy ut sin gala någonstans... tssss
    haha eller hur klockrent
    kanske PMS {#lang_emotions_tongue_out}

• Mellie182
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-03 15:03:39 följande:
    Tydligen är det fler som håller med "Micaelochmaria" med tanke på att de inte är de enda som döpt sitt barn till Cevin. Varför skulle det då vara fel? www.svenskanamn.se/visa/Cevin
    TACK en till som fattar att man KAN döpa sitt barn till det man vill å INTE behöver stava det "rätt" som stör denna lilla donna som påpekar det hela tiden
  • Mellie182
    haha gu va tyst hon blev nu hon som STARTADE denna diskution {#lang_emotions_tongue_out}
  • Mellie182
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-03 16:11:03 följande:
     Vad menar du att de vet bättre? Man väljer väl själv hur man vill att det ska stavas herregud. Hur fan kan folk ens kommentera stavningen,. de har valt att han ska heta så, fine! Det är väl för fan inte någon annans val än föräldrarna,. skulle pojken sen avsky stavningen när han blir äldre får han väl ändra stavning. Inte mer med det,.. namnet uttalas inte annorlunda pga stavningen. Föräldrarna har valt att det ska stavas med C istället för K men ändå uttalas K. Då är det också så det uttalas...
    heja heja {#lang_emotions_wink}
  • Mellie182
    MicaelochMaria skrev 2009-04-03 20:03:02 följande:
    Jag tycker Caspian är jättefint också, men sambon tyckte inte om det.. Tjejnamn är jättesvårt tycker jag! Men som sagt, blir nog en liten Moa här. Moa med C... Hahahahah
    hahah den va bra gumman {#lang_emotions_tongue_out}
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 09:36:48 följande:
    Läs på din grammatik! snälla! Hårda vokaler A, o, u, å som har ett C framför uttalas K Medans Mjuka vokaler e,i,ä,ö,y Tänk CYMBAL uttalas S.
    snälla kan du svara på en sak..?
    vart vill du komma?
    vill du att folk ska döpa om sina bara så du får "rätt" eller va håller du på med?
    du säger att "hon får väl stava det hur hon vill" om du nu tycker att hon får det varför ens komentera då?
  • Mellie182
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:11:59 följande:
    Sen kan jag också tycka,.. att som lärare ska man inte vara så fruktansvärt trångsynt som du verkar vara. Du borde gå en kurs i uppförande. Då JAG som förälder inte skulle vilja ha en trångsynt person, en som inte kan acceptera andras val och som tycker att alla har fel och bara den själv har rätt, som lärare till mina barn.
    tummen upp !!!
  • Mellie182
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:15:00 följande:
     Haha
    jag fattar inte ens hur personen ORKAR fortsätta plus att jag inte fattar vart hon vill komma me de..

• Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 10:38:15 följande:
    Jag undrade om hon UTTALADE namnet såsom hon stavat det. jag vet att jag har rätt, det ÄR grammatiskt fel. Men nu är ju ungen redan namngiven så lite sent att ändra det nu.
    ja men dåsa kanske dags att släppa diskutionen då?
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 10:45:41 följande:
    Diskussionen? Det är inget att diskutera eftersom jag har rätt
    men se du fortsätter ju ..
    du har fått säga det du ville att dom stavat fel så då behöver du ju inte fortsätta eller ere ngt mer du vill få fram?
  • Mellie182
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:50:46 följande:
    Så du är lärare i sfi? Det kanske förklarar varför istortsett alla invandrare i min klass lärt sig svenska väldigt dåligt. :S Och då menar jag verkligen inget negativt mot invandrarna.. Du verkar vara rätt trög,.. som hackar på folk för deras val på namn åt sina barn. Varför skulle hon ändra stavningen? Även om barnet inte varit namngivet ännu så hade hon nog behållt den stavningen hon valt. Namn uttalar man som föräldrarna valt att göra det. Det har INGENTING med grammatik att göra. Hur svårt kan det vara att förstå?
    skickade precis ett mail till dej {#lang_emotions_wink}
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 10:53:27 följande:
    *ingen kommentar*
    föresten varför fick inte jag ngt påhopp om att vi stavat fel på Vincents mellan namn?
    han ska heta Vincent Teodor alltså teodor utan H e inte det oxå fel då enligt dej?
Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?