Inlägg från: malcomj |Visa alla inlägg
  • malcomj

problem behöver råd?

Fick barn med en kvinna vi bodde tillsammans Jag var student och hade aldrig jobbat förut. Hon hade jobbat 1 år innan så hon blev mammaledig allt funkade bra tills någonting hände vi separerade sen dess tror hon att hon har ensamrätt på våran dotter. Ja har knappt fått vara med min dotter som är nästan 1 år . När hennes mammaledig tog slut innan det ljög hon för mig att ja måste skriva över mina dagar vilket ja gjorde men direkt efter det fortsätt hon att inte låta mig vara pappa. idag fick ja ett nytt hot från henne hon säger att hennes dagar tog slut och eftersom ja tog tillbaka dagarna ja hade get henne eftersom hon inte ville samarbeta o låta mig träffa min dotter. så kräver hon nu att ja ska ge henne 3 månader som sagt då hon har fått pengar av sos. Hon vill verken samarbeta eller nått. bara säger negativa saker om mig.. ändå väntar hon mitt nästa barn och ja har sagt nu vill ja vara pappa ledig hon säger nej och hotar mig med en massa saker hon tänker bara på pengar eller jag vet inte vad ska man göra .. när man har barn med en kvinna som bara tänker på sig själv och bara vill sitta hemma och inte samarbeta för då kan ja ha min dotter varannan vecka. varför gör hon så mot mig...

berätta ni som vet

• Svar på tråden problem behöver råd?
  • malcomj
    Svar på #1
    Vi har delad vårdnad faktiskt. kolla vilket mail ja fick av henne nyss "Att du inte skriver över dagarna pga du vill vara med julia är skitsnack. Alla andra pappor skriver över dagarna. Betyder det att dom inte vill vara med sina barn? Nej just det. Och du fattade det första gången för du har redan skrivit över dom en gång. Ville du inte vara med julia då eller? Nej just det."

Jag blev ju lurad första gången av henne att ja måste skriva över dagarna annars skulle dom tvinga mig.. sen fick ja höra att så var inte fallet.. Asså den här tjejen är en tjej utan utbildning. och vet du vad hon sa när vi var tillsammans . Att hon ville bli gravid direkt för att annars skulle hon få mindre pengar jag förstår inte. men nu börjar ja fatta. Hon vill inte att ja ska lära känna min dotter och ha henne varannan vecka för att det är vad familjerätten hade sagt.

tänk dig till o med mina släktingar säger vad är du för jävla pappa du vill inte att vi ska träffa din dotter alla förstår inte att de hon som gör allting.

Hon har ljugit för mig så många gånger.. Ja tycker de ger för lite info till oss pappor om våra rättigheter

Ge mig mera råd tack
  • malcomj

tack för all stöd. Hon har nu också kallat in soc barn och ungdom och sagt till dom ja finns inte där så mycket som hon skulle behöva eftersom hon är nu gravid me mitt andra barn så ja har möte med dom på fredag . Jag kommer hänvisa till de avtal som vi tog fram med familjerätten. Hon gjorde ett misstag igår framför en man som samarbetar med familjerätten sa hon " mina föräldradagar tog slut för 3 månader sen om du inte skriver över 3 månader av dina dagar så har du inget med oss att höra" detta var som utpressning sen sa hon också att nästa barn tänker ja ta bara delad vårdnad. I dag när ja fick träffa min dotter var hon helt annorlunda och hade förklarat för mannen som samarbetar med familjerätten att hon inte tänker på pengar och att de hon sa sa hon bara för hon blev sur. men som sagt mina gubbar jag ska hålla er informerad

tack för hjälpen

• malcomj

Hej nu är det så här att hon hade kallat ett möte med soc barn och ungdom och några från familjerätten. Idag var det möte här är vad hon krävde rakt av. Att det fanns några saker angående våran dotters framtid som ville att vi skulle lösa direkt.. (igen kom pengar snacket)

1. Du ska skriva över dina dagar till mig, För att annars måste ja gå till arbetsförmedlingen och skriva in mig . De pengar vi får räcker inte ja kräver du skriver över hälften av dina dagar.
    Va fan vi är inte tillsammans jag får ja vad ja vill med mina dagar sa jag och dom vill ja ta ut när jag vill vara med min dotter. Som ni har fattat redan nu så kommer hon aldrig låta mig komma nära min dotter och ha henne för mig själv för hon tänker bara på pengar

2. Hon gick till soc barn och ungdom och sa att ja finns inte tillräckligt där för henne och barnet och att hon skulle vilja ha en kontakt familj.

Jag har redan sagt till familjerätten och soc att jag finns där och vill vara med o hjälpa till med allt varför ska min dotter vara me nån kontakt familj när ja finns och vill vara en pappa..

Som ni ser här igen gör hon allt för att ja ska inte få chansen att lära känna min dotter.

de värsta alla på de där jävla mötet verkade inte bry sig speciellt mycket om mina behov.

3. Nu kom hon in på efternamn vi har tjafsat om det länge jag sa till henne barnet ska ha mitt efternamn hon vägrar. Hon fick utbrott på mötet och sa hon tänker ta det till rätten. En av deltagarna på mötet började avråda henne att de är inte så smart.

hon lurade mig som sagt förut och blev gravid med mitt andra barn och nu vill hon göra samma sak ja får inte lära känna mina barn så är de bara hon som har dom hemma hos sig och då kan hon få så mycket pengar hon vill. Sen vet ju hon att ja pluggar på högskolan så hon tänker säkelt om några år när han jobbar och att saker har inte förändrats att vi kan ha barnen varannan så kommer hon ha pengar.. ni hade rätt och ja har också tänkt på detta denna typ av mammor är bara ute efter pengar och bara glida. Som ni vet så har hon verken gymnasial utbildning och levt på olika familjehem när hon var liten..

min fråga varför tror ni hon gör så här mot mig? Har träffat många föräldrar, till o med såna som hatar varandra men när de gäller barnen de samarbetar bra . Denna kvinna motsätter allt ja gör och försöker göra för att vara pappa till min dotter . Jag börjar misstänka hon är psykopat också.

Hur som helst nu gör soc nån jävla utredning om vad som är bäst för min dotter just nu, De hon som sprang till dom.

Vad tycker ni att jag ska göra Nu?

• malcomj

tack mina gubbar jag ska hålla er informerad. tackar stort för all eran stöd.....

• malcomj

Limechips skrev 2009-01-27 14:22:38 följande:

Tja malcomj. Blev så jävla arg när jag läste om ditt ex. har varit i precis samma sits som dig ett par ggr. med mamman till mitt första barn. Och det är precis som dom andra gubbarna säger här. Hon kommer antagligen inte lägga av innan hon fått någon annan kille som hon kan suga pengar och lusten ur. Om det ens slutar då?, Det gjorde inte mitt ex iaf... Men tycker att du själv ska kontakta familjerätten, Bor ni i samma stad? eller kommundel? Om inte så koppla in soc från din kommundel eller stad. så kan dom göra grovjobbet sinsemellan. det tjänar du massas slit och mindre huvudvärk på. Mvh..
    Hej vi bor i samma stad och hon och barnet bor bara 20 minuters promenad härifrån..
  • malcomj

Jag tackar för alla råd ni ger mig jag kommer hålla er uppdaterad hela tiden. Glömde att säga vet ni hur ja träffar min dotter. Jag får gå på nått jävla ställen där föräldrar med små barn umgås. på fredagar får ja vara med min dotter på de där stället utan att där, men mamman är där också... mera än så får ja inte kan inte ens ta min egen dotter till sin farmor, Kan inte ens gå ut med henne med barnvagnen till stan och leta saker ja kan köpa till henne. Eller göra några saker med henne. Mamman har vägrat allt. Och ja har märkt en sak på sista mötet dom försökte få mig att skriva några dagar till henne. Jag sa jag tänker inte göra det. Hon sa men ja har inga pengar bla bla bla hon hade råd o köpa en ny säng 6000 kr hon planerar semester redan på hösten, hon försökte få det till att pengarna ska gå till barnen.

jag vet nu 100 procent att allt det här handlar om pengar.
    visst hade ja förut en dålig bakgrund men det hade hon med.. jag har fixat mitt liv och försöker bli klar med min utbildning. Och de sa dom på familjerätten till henne att du kan inte snacka om hans gamla liv han är en ny människa. Du ska tänka på din dotter och att hon behöver både mamma och pappa. men som sagt det spelar ingen roll vad jag gör, Tror inte ens om ja var till "kungen"(ler) hon skulle ändå stoppa mig.. för hennes plan är att ja ska ha så lite kontakt med min dotter och nästa barnet som kommer. så att dom får bo hos henne och hon får en massa pengar.

ärligt talat jag börjar tro att hon är psykopat också.

hur som helst ja ska hålla er informerad. tack så länge :)

• malcomj

Limechips skrev 2009-01-27 21:30:58 följande:

Man blir så jävla arg när man har fått stå ut med sådant här själv! Så jag vet vad du går igenom.. Glömde fråga sist om ni har gemensam vårdnad?
    Ja vi har gemensam vårdnad.
  • malcomj

Har bestämt mig nu De dags att ta hårdhandskarna nu.Har redan missat många saker i min dotters utveckling och att vara en pappa för länge.Detta har skadat mig och min dotter. Börjar hon inte samarbeta så som vanliga föräldrar gör. Så kommer ja ta detta till rätten. För det hon gör är inte barnets bästa när hon håller på så här...

kommer hålla er informerad. Ska ta ett nytt möte med dom på familjerätten och ställa mina krav. Eftersom hon har inte viljat samarbeta och det har dom nog börjat märka nu tror jag. Så tänker ja ta det till rätten

ha de bra så länge

• malcomj

Limechips skrev 2009-01-28 14:22:12 följande:

Tror du gör helt rätt! Stå på dig bara. Tro mig du kommer inte att ångra dig! Den kontakten jag har med min dotter och son idag har helt klart med att jag inte gav upp! Och sen så ger det en jävligt skön tillfredställelse när barnen själva börjar inse vem som kämpat för dom hela tiden! Och inte haft några ekonomiska asspekter i det.. är helt klart på din sida...
    tack för stödet ..
  • malcomj

Hej allihoppa äntligen har det börjat hända grejer jag och mamman har börjat komma överräns. Vi har börjat snacka och försöker sammarbeta och göra vad som är bäst för oss men framför allt för våran dotter. Vi har ungåtts nu tillsammans alla 3 flera gånger och hon till och med tog med sig dottern hemma hos mig denna vecka 2 gånger . Så ja har fått provat på att vara farsa och det var roligt :) Men jag var van vid hur dottern var för 4 månader sen. Nu kan hon gå lite och allt och tar på olika saker (nyfikenhet) . Mamman tyckte också det var bra att ja får börja lära känna min dotter igen. Så De verkar som vi är på bra väg när det gäller att sammarbeta.

Denna är fyller dottern 1 år och vi har snackat igenom allt och förbereder hennes födelsedagskalas.

Hör av mig med mera info sen...

tack alla för stödet...

:)

• malcomj
    Svar på #34
    ja har alla mina dagar kvar vi snackar inte ens mera om dom.. vi försöker nu bara samarbeta.... vi tar en dag i taget... det har gått bra så länge... vi får se.. problemet är att vi har också fortfarande känslor för varandra... men som sagt vi måste lära oss att samarbeta som vanliga föräldrar utan att andra lägger sig i. Ja tror de var många som försökte få henne emot mig o allt men så länge de bara vi så går det bra än så länge....

ja ska fortsätta att uppdatera er :) ni är så snälla ja är glad för allt och alla råd ni har get mig...... :)
  • malcomj

JustTemporary skrev 2009-02-12 17:28:21 följande:

Hoppas det löser sig för dig. Det är ju varje pappas rätt att få ha umgänge med sin dotter. Sen kan det ju såklart finnas olika orsaker som försvårar det som att man kanske bor långt ifrån varandra. Men du har ju 60 dagar du MÅSTE ta ut. Ta ut dom och va med din dotter :)
    Ja jag har alla mina dagar och vi snackar inte ens mera om dom hon vet de mina dagar med min dotter....

vi hörs ja ska berätta mera på söndag efter dotters födelse dagskallas... jag har märkt en sak dom folk som påverkade henne gillade inte att hon hade varit me min dottern hemma hos mig , helt plötsligt ja märkte de idag...

Ja ska hålla er uppdaterad
Svar på tråden problem behöver råd?