Inlägg från: paparauk |Visa alla inlägg
  • paparauk

problem behöver råd?

Ta det med familjerätten, du kommer garanterat få rätt. Det är rätt vanligt att tjejer är "pengakåta" och i princip bara för att få vara mammalediga och slippa att jobba. Självklart inte alla men har tyvärr sett det för ofta för att säga att det är ovanligt. Hon får väl göra som alla andra och ha barnet på dagis. Där får de ju örja efter det att de är 1. Så får hon börja jobba. Så länge du kan påvisa att du kan erbjuda barnet en bra uppväxt så ska det inte vara några problem att få vara med ditt barn. Soc kan hjälpa dig hur du ska gå tillväga. Hur kommer det sig att hon har ensam vårdnad för er dotter?
    Eller har ni delad vårdnad på papper? Eller har ni skrivit på nåt som säger att hon har full vårdnad?

• paparauk

Verkade som att jag hade rätt angående pengarna då. Tråkigt.
    Eftersom ni har delad vårdnad så har du all rätt i världen att ha din dotter. Mitt råd är att ta hjälp av familjerätten. Om du inte pundar eller är i andra dokumenterade struligheter och har en bra miljö för din dotter att växa upp i så ser inte jag iaf några problem för dig att få ha din dotter. Ta hjälp av din familj med stöd och få de att följa med om du ska träffa advokat osv. Dels så du inte blir överkörd, och framförallt för att de ska se att du faktiskt vill. Förklara för ditt X att du har all rätt i världen att ha din dotter. Säg att du kan lösa det juridiskt men det kommer bara bli dyrt för henne så det är väl bättre att ni kan lösa det tillsammans. Kanske börja med att ha er dotter varannan helg och sen succesivt utöka. Så att du visar att du vill ha henne. Några fler frågor?

• paparauk

Så lite så, behöver du stöd eller ställa frågor så hjälper iaf jag gärna till. Hatar orättvisa gällande sådana här frågor.

Svar på tråden problem behöver råd?