Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger
Då bidrar jag med min lista på prover. Denna lista ligger i en av mina bloggar och har blivit kopierad av en hel drös kvinnor som sedan har tagit den med till läkaren.
Koagulation:
P-vonWillebrand RCoF akt. P-Faktor VIII P-Faktor IX * P-Lupus antikoagulans P-Anti faktor Xa * P-Protein S, fritt P-Protein C (enz) * P-PAI-1 (enz) * DNA-FaktorV 1691G-A ger APC-resistens * DNA-FaktorII 20210G-A polymorfi protrombin P-PK * P-ATP-tidP-Fibrinogen Immunologi RF * RF (IgA) * ANA (IgG) Fosfolipider-ak (Kardiolipin-ak (IgG), B2-glykoprotein 1-ak (IgG) Lymfocytprofil; T-B-NK (CD3, CD19, CD16/56) *Klinisk kemi TNF-alfa *Allmän kemi S-CRP *Tyreoidea S-TSH (dag 21 i cykeln) S-fritt T4 (dag 21 i cykeln) S-fritt T3 (dag 21 i cykeln)* S-TPOAk, tyreoperpxidas-ak (dag 21 i cykeln) S-TgAk, tyreoglobulin-ak (dag 21 i cykeln)* S-TRAK, TSH-receptor-ak (dag 21 i cykeln)* Hormoner S-Prolaktin (dag 21 i cykeln) S-FSH (dag 3 i cykeln) S-LH (dag 3 i cykeln) S-Testosteron (dag 3 i cykeln)* S-Testosteron, SHBG, kvot (dag 3 i cykeln)* S-Östradiol (dag 3 i cykeln) S-DHEAS (dag 3 i cykeln)* S-Androstendion (dag 3 i cykeln)* Anemi S-Kobalamin, B12 S-Folat P-HomocysteinHematologi B-BlodstatusKromosomanalys Kariotyp