Vi som låg på avd 69, del 4.
Då fortsätter vi att träffas här, gamla som nya. Välkomna!
Länk till gamla tråden
www.familjeliv.se/Forum-3-142/m37034754.html
Då fortsätter vi att träffas här, gamla som nya. Välkomna!
Länk till gamla tråden
www.familjeliv.se/Forum-3-142/m37034754.html
Hej och tack Malin! Här har vi börjat på jobb och dagis(igår) och det är så skönt! Julhelgen gick lika fort som vanligt och tyvärr så blev fyra av oss magsjuka, dock inte samtidigt som tur var. Vi hade väldigt trevligt hemma i Västerbykil, det är ju alltid kul att få träffa sina syskon och sitt lilla syskonbarn. Apropå syskonbarnet så väger han och E lika mycket nu! Det är 1 år emellan dem så det känns lite konstigt. Men de hade verkligen glädje av varandra nu när M har blivit lite äldre. De lekte och busade som bara den, tyvärr så har E svårt att dela med sig av leksakerna och säger ofta MIN. Han har också kommit in i en trotsperiod och lägger sig ofta platt på magen på golvet och gallskriker. Just nu står han i köket bredvid Lars och hjälper honom med disken. Snart ska vi gå upp och bada och sen blir det sängen för lilla tröttfisen!
Kram på er allihopa!
Hej alla!
Vet inte om vi är så många kvar i den här tråden?...
Jag skriver inte så ofta men kikar om det hänt nåt med jämna mellanrum.
Cornelia äter penecillin för öron och halsinfektion. Kul kul..
Jag har oxå åkt på nåt skit nu och hade feber igår, ont i kroppen som bara den och influensan går väl nu? Annars tar vi dag för dag här i hemmet, ni vet ju alla vad vi gått igenom nyligen.
Hoppas iaf att alla ni andra mår bra och är friska!
Kramar från oss!
Hej! Vi mår bra, har haft 2 slängar av magsjuka, men nu är vi friska. Som tur var klarade sig Erik, han spydde bara en gång! En glad nyhet är att Lars har äntligen fått en provanställning! Så nu blir det heltid på dagis för E, men det ska nog gå bra men lite nervös blir man ändå. L kommer att lämna och jag hämtar på em eftersom L har en bit att åka. Nu ska jag ringa min bror och få hjälp med datorn.
Kram
Hej alla! Här är det tyvärr rörigt värre, jag och barnen har bott hos kompisar i några dagar nu, vi ska skiljas och maken har fått totalspel, ska möjligtvis få flytta in i kvinnojourens jourbostad tills jag hittar egen lägenhet, blir många samtal att ringa imorgon.
Var och kollade på en fin lägenhet idag som jag innerligt hoppas vi får, det var inflytt 1:a februari så det vore skönt att få något eget.
Usch man tror inte att sånt här ska hända, jag har ju ingen släkt i stan heller, och jag kan inte åka till dem för det är alkoholproblem och allt möjligt, så nu står jag här utan nånting, men det ska nog bli bra.
Såna här stunder är man glad åt att man har goda vänner som stöttar och hjälper.
Förlåt för mitt deppiga inlägg, men då vet ni iallafall.
Med barnen är det bara bra, skiljer ett kilo och sju centimeter dem emellan nu
Nanna: Men å! Hoppas du är "ok"... En seperation är ju alltid jobbig men jag kan inte tänka mig hur det måste kännas när det är barn inblandade. Hoppas det löser sig med boendet. Skickar dig massor med kramar!
Hej, hej!
Jag är med fortfarande också!
Här hemma har vi klarat oss utan sjukor än så länge... (peppar, peppar)
Jag börjar få ångest över att börja lämna Emma på dagis snart, inskolning om drygt en månad. Hade velat vara hemma längre!
Lycka till med lägenheten och allt annat, Nanna!
Malin: Trevligt att se er på Åkrahallen, vad stor Cornelia har blivit! =)
Kram på er!
Hej på er!
Dålig aktivitet här inne...
Hoppas det är bra med er alla iaf, här går dagarna upp och ner. Det går framåt iaf.
Kram!
Hej! Jo det blir lätt så när man skriver i många trådar. Erik är äntligen frisk och har gått sina 3 dagar på dagis och ska vara ledig som vanligt imorgon. Lars och Erik ska åka till Heby och bada imorgon. Skönt att det är Fredag så man kan slappa över helgen. På Lördag ska vi äta fläskfilé med pommes frittes och bearnaisesås, efterrätten är inte bestämd än. Nu ska jag snart gå upp med en trött Erik.
Kram
Hej allihopa=) hoppas allt är bra med er alla.
Här är det som vanligt fullt upp. Ebba har ju infektioner var pch varannan vecka=( och har mycket problem med sina leder och feber suck. Men vi tar en dag i taget och njuter av att trots sin hälsa är en mycket aktiv och glad tvååring=)
Själv har jag nu blivit färdig med min undersköterske utbildning, så nu är det bara och söka jobb...
Ha det så bra
kram tess
Någon som är intresserad av en träff framåt vårkanten? Eller framöver... när det passar alla.
Vi vill jättegärna vara med på en träff! I sala kanske skulle vara passande eftersom vi är såpass många som bor här?
Det vore väldigt kul om vi kunde träffas igen! Jag håller med om att Sala vore ett bra alternativ. Det är ju svårt nog ändå att träffas eller hur Botebotrollen?!
Vi är jättegärna med på en träff också! =)
Hej på er!
Ska vi ta en träff i Stadsparkens lekpark till våren när snön är borta så vi kan leka lite?
Någon som varit in på två års kontroll ännu? För visst var det dags då igen?
Mätte och vägde C själv idag (blev nyfiken efter vi pratat om det Nanna ) Vikten stannade på 10,3 kg och 83 cm. Sen blev hon förbannad när jag tog undan vågen.. det var visst kul att stå på den
Hoppas det är bra med er alla... här är det ok.
Kram
Det tycker jag absolut Malin! Så barnen kan springa omkring lite och gunga och ha sig, åh vad jag längtar till våren och få slippa alla bylsiga kläder!
Har bvc sagt något till er? För Tyra väger bara 100 gram mer och är lite kortare, men ja, det är klart de kollar väl på hur kurvan har utvecklats tidigare.
Här är det bra, börjar få ordning på livet. Eller det mesta iallafall
Ska till sjukgymnast den 4:e eftersom värken i nacke och rygg vägrar avta, gjorde mitt första yogapass här ikväll, det är ju en skonsam trängingsform som är stärkande så den borde få godkänt.
Kram!
Det låter alldeles underbart,men när jag trodde att våren var på väg så börjar det att snöa igen! Gud vad skönt att slippa ta på overallen varje gång man ska ut någonstans! Vi har iallafall köpt nya skor i storlek 23!! Allvädersstövlar blev det, 150 kr, 100 kr i rabatt. De skulle ta bort färgen ur sortimentet och reade således ut skorna. Hur kan man ta bort rött på skor! Det är ju hur fint som helst och nu kommer han att synas väldigt bra! Han har kommit på hur kul det är att plaska i vattenpölarna så det blir perfekt för honom att ha skorna på dagis också.
FörI övrigt så är Erik sjuk igen med lite feber, hosta snorig och dålig i magen så han blir nog hemma hela veckan. Jag håller tummarna för att han hinner bli frisk till på Söndag! Lilla killen fyller redan 2!
Kramar från en vabbande mamma
Sådär då tjejor!
Dags för ny tråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-142/m42803464.html
Håller liv i den inför nästa träff.......