Inlägg från: Drömtorpet |Visa alla inlägg
  • Drömtorpet

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Reglementet skrev 2009-01-09 12:17:12 följande:

drömtorpetDet är enklare, mäklaren tar hand om allt som har med försäljningen att göra, visar bostaden, och tar hand om kontakten med köparna. Jag skulle inte sälja till första bästa, bara för de kom med pengar.
    så du kan inte visa din egna bostad? så vet inte hur kontrakt skrivs?
  • Drömtorpet

Fidelis ad urnam skrev 2009-01-09 12:25:26 följande:

Svar på #361Det var du som pratade om att dyka upp med pengarna i hand.
    med pengarna i hand menar jag självklart en överföring.
    alla tar inte lån du vet.
  • Drömtorpet

Fidelis ad urnam skrev 2009-01-09 12:38:51 följande:

Svar på #368Aha, så PENGAR I HAND betyder enligt dig ÖVERFÖRING!?
    ja pengar i hand betyder att man ej tar lån för att köpa ett hus/lägenhet..va det en nyhet för dig??
  • Drömtorpet

Winnertaco skrev 2009-01-09 12:42:47 följande:

Mäklaren har dessutom erfarenhet av att få upp priset, vet vad man svarar på frågor osv. Det vet inte jag, det skulle nog sluta med att jag gav bort lägneheten eller nått.
    när vi har varit på visning har mäklaren inte ens kunnat svara på vad uppvärmningen kostar per månad..
  • Drömtorpet
    Polly S skrev 2009-01-09 12:53:19 följande:
    du skriver gång på gång att du betalar kontant, dyker upp med pengar i hand, så hur ska man kunna tolka det som att du menar en överföring?tror du fortfarande att du kan flytta in i nytt boende efter 3h eller börjar du tänka om?
    nej jag VET att JAG kan få ett kontrakt på 3 timmar jag har kontakter..men det är det inte alla som har..
  • Drömtorpet

LDN skrev 2009-01-09 13:52:30 följande:

just det, med den nya regeringen så togs förmögenhetsskatten bort, det stämmer. my bad!men hur många människor idag har köpt sitt hus kontant? det kan inte vara många. och att köpa ett hus under 500.000 , var finns de husen? hur ser de ut? det finns ju knappt hus (där vi bor i alla fall) som går att köpa under miljonen. de flesta ligger på minst 1,5 milj eller mer.
    kolla kommunerna i jönköpings län så lär du få en chock
  • Drömtorpet

Winnertaco skrev 2009-01-09 13:59:34 följande:

Då måste ni ha valt skumma mäklare
    valt? inte väljer du som spekulant mäklare,nej det är ju säljaren som har mäklaren..som spekulant får du nog dras med den mäklaren som visar huset som det va i det här fallet...
  • Drömtorpet

Winnertaco skrev 2009-01-09 14:03:06 följande:

okej, valt husvisningar med skumma mäklare. nöjd?
    och hur menar du att man ska veta hur mäklaren är?? detta va en mäklare från mäklarringen/mäklarsamfundet.
  • Drömtorpet

Fidelis ad urnam skrev 2009-01-09 14:04:17 följande:

Svar på #377Men snälla du.Jag kan ta ett lån, ta ut pengarna och ha med mig kontanter till en säljare vilket betyder att jag då har pengarna i hand
    ja tar man UT pengarna och riskerar att bli rånad,då är man inte särskilt smart i mina ögon iallfall...
Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!