Inlägg från: Drömtorpet |Visa alla inlägg
  • Drömtorpet

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Polly S skrev 2009-01-08 21:31:44 följande:
    jag tycker inte på ngt sätt du har rätt till hans boende, men jag tycker det är kul att du tycker TS lever osäkert när du kan stå utan hem imorrn
    ja,visst kan jag stå utan hem imorron,men det vet jag att jag inte gör,dessutom,vad skulle problemet vara med det?? inom 3timmar har jag skaffat mig nåt nytt..
  • Drömtorpet
    Virriga Vera skrev 2009-01-08 21:35:27 följande:
    Det roliga är att jag faktiskt kan lösa våra banklån idag om det skulle behövas, så osäkert bor jag.
    varför löser du dem inte då??
  • Drömtorpet

Leone i Västerås skrev 2009-01-08 21:39:27 följande:

Om din sambo skulle vilja separera idag så  tror jag knappast att du köper en egen lgh.  (beror ju iofs var du tänker bo nånstans)Det var ju inte så länge sedan du började spara pengar har du sagt.
    nej men det räcker till en lägenhet
  • Drömtorpet
    Polly S skrev 2009-01-08 21:40:37 följande:
    varför tror du då inte TS kan göra detsamma?är du bättre än henne? känner du henne alls?
    jag har inte kommenterat TS ÖVERHUVUDTAGET!!
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-08 21:41:43 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-08 21:37:01 följande:
    Nu tvivlar jag ju på att du kan hitta någonstans där du kan flytta in på 3 timmar. Köper du ditt boende så tar det väl iallafall någon eller några veckor innan allt är klart med banker, föreningar m.m
    banker??? vad ska banken göra??
  • Drömtorpet

Diwa skrev 2009-01-08 21:57:02 följande:

men bor man i lägenhet och flera år senare går nåt fel så man inte kna betala och blir vräkt så har man inget i eget hus kan man dessutom faktiskt få ut mer för huset än man själv ens gav för att marknaden är bättre osvoch jo vi äger vårt hus, vi kan när som helst sälja det, slå ut väggar, jämna det med backen (fast då vill nog banken kanske ha annan säkerhet för lånen )
    skulle aldrig sätta mig i en sits där jag inte kan betala..vräkt?? du kan knappt bli vräkt från en bostadsrätt...
    du får flera varningar först om du har stört dina grannar..
  • Drömtorpet
    Polly S skrev 2009-01-08 21:59:54 följande:
    varför säger du till andra att de ska lösa lånen när du inte säger till din sambo att han ska lösa sitt?"sopa rent framför egen dörr" känns passande i sammanhanget.
    därför att jag inte kan bestämma över en annan person kan du??
  • Drömtorpet
    Polly S skrev 2009-01-08 22:00:59 följande:
    du tycker ju TS lever osäkert.
    jasså? vart har jag skrivit det??
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-08 22:01:51 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-08 21:57:45 följande:
    Varför skulle jag? Jag har sparade pengar på banken, lån som jag kan göra avdrag för. Tycker inte att det finns någon anledning att lösa ut lånen.
    inte ens för att få ner månadskostnaden och få mindre utgifter??
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-08 22:03:10 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-08 22:00:02 följande:
    De flesta affären när det gäller bostäder hanteras genom en bank oavsett om du lånar pengar eller ej.
    nej inte alla..
Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!