Inlägg från: Tildamamman |Visa alla inlägg
  • Tildamamman

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

VA?
    De flesta säljare betalar en fast procentsats till sin mäklare och i det belopp ingår alla annonseringar. Så säljaren betalar inga 110' i veckan för hemnet. Var har du fått detta från?

Dessutom kan jag verkligen argumentera FÖR att sälja med mäklare!! Vi hade fått vår villa såld privat men valde ändå att nyttja mäklare för att;
    - Arvodet är avdragsgillt
    - Vi fick annons på hemnet.
    - Vi fick stor (dyr) annons i lokal tidning i svenskfastighetsförmedligs helsidesannons. (Syns bättre än om man annonserar själv)
    - Annons i deras egen tidning som delas ut via reklamen.
    - Annonser på tre ställen i olika skyltfönster i stadens centrum.
    = fler visningar på endast tre kvällar.
    = snabb försäljningstid.
    = slapp dubbla boendekostnader.
    = seriös budgivning vilket är svårt att hålla själv.

Drömtorpet skrev 2009-01-08 22:52:12 följande:
    Polly S skrev 2009-01-08 22:49:39 följande:
    varför bli av med en del utav vinsten till en mäklare?+ nej självklart säljer man privat..det kostar 110.000 per vecka på hemnet...tänk på det när er mäklare lägger upp ert hus där..det kan bli dyrt om ni inte får det sålt snabbt..
  • Tildamamman

De flesta säljare är intresserade av en budgivning och att maximera vinsten.

Är man intresserad av att gå i tidig pension borde man verkligen vara mån om att få ut största möjliga vinst !

Drömtorpet skrev 2009-01-09 19:35:21 följande:
    Tildamamman skrev 2009-01-09 19:11:39 följande:
    man behöver inte ha budgivning om man inte vill-så länge man får det man vill ha kan man vara nöjd.
  • Tildamamman

Diskusionen blev ju väldigt intressant här igår!!

Hoppas att drömhus även kan dränera själv runt huset de planerar att köpa ! Men det klarar hon säkert efter att ha läst en till bok ur Icaförlagets serie.

Själv funderar jag på att själv bygga ett helt nytt hus efter att ha läst Hur du murar i Icas serie .

Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!