Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!
Jag och min man äger huset, ingen annan.
Banken har ingen rätt att gå in och börja bygga om här, eller flytta in sitt kontor i detta huset.
Jag och min man äger huset, ingen annan.
Banken har ingen rätt att gå in och börja bygga om här, eller flytta in sitt kontor i detta huset.
Okej, då ska jag fixa och börja sälja olaga droger och vapen här, det är ju bankens hus, så de kommer få stå för det.
dröm
Vadå? Om det inte är mitt hus, så kan jag inte åka dit. Jag har ingen kunskap om vad som händer, det är inte mitt hus.
himmel
Nejdå, jag har ingen kunskap om det, det är inte mitt hus. Som en del påstår.
Om ni brukar pantsätta saker som inte är era, då är det ni som gör er skyldiga till olagligheter.
Men vad är det som är så svårt att förstå med att man äger huset, inte banken? Vad folk sen tycker, det är en helt annan sak.
Blöh.
drömtorpet
Du har en skuld, du måste betala telefonen.
Inte heller jag skulle sälja huset till någon som ringde, varken om de ringde i telefon eller på dörren.
Jag skulle definitivt anlita mäklare, det är mycket enklare så.
drömtorpet
Det är enklare, mäklaren tar hand om allt som har med försäljningen att göra, visar bostaden, och tar hand om kontakten med köparna.
Jag skulle inte sälja till första bästa, bara för de kom med pengar.
Drömtorpet
Jo, det kan jag, och jo, det vet jag. Men jag har ingen lust att göra det. Jag har annat att göra.
Men gha, mäklare är bra, det är mycket enklare att lämna över allt sådant till en mäklare. Så slipper man stå och svara på en massa lustiga frågor som om det bor troll på vinden eller whatever.
drömtorpet
Det är inte speciellt gamla hus, tycker jag inte.
Står man på lagfarten, så äger man huset. Vem tror du får vinsten om det blir en sådan? Tror du banken tar den?
drömtorpet
En kamin? Du kan inte värma upp hela huset med hjälp av en kamin. Ett väldigt litet hus då kanske.
drömtorpet
Inkomstpension och premiepension har man rätt att ta ut helt eller delvis när man har fyllt 61. Har din sambo gjort det?
Drömtorpet
Och så behöver man något att bränna i denna vedpannan också.
drömtorpet
Men dåså, du har ingen som helst utbildning inom byggnadsvård.
Sen, din sambo kan inte ta pension när han är 36, tjänstepension får man inte ut förrän man är 61. Eller har även han någon typ av sjukdom, som du har?
aktivitetsersättning, då är man sjukskriven. Det är som förtidspension.
Drömtorpet
Fast din sambo kan ändå inte pensionera sig vid 36 års ålder:)
Och där försvann hon igen.
Hon finns inte på riktigt va?