• rosyposy

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Jösses, det är ju inte något att diskutera, självklart äger man sitt hus även om man tog lån för att köpa det.
    Om det inte vore så så hade min man (innan vi gifte oss) inte kunnat ge mig halva huset i gåva, då hade han ju gett bort bankens egendom....

• rosyposy

Diwa skrev 2009-01-09 14:50:39 följande:

aha hur man betalar det är en smaksakvi valde att ta lån på rubbet men klarar oss med bottenlån tack vare värderingen på huset vad det kostar:beror på husets pris såklart samt hur mkt man hystar in själv (topplån/bottenlån) ränteläge osvvi har ganska tuffa månadskostnader men vi hade ju kunnat valt ett liknande hus härinärheten av de hus du länkade men vi byggde egetvem som äger huset:det är ALLTID den som står på lagfarten som "äger" huset lånet är som vilken kredit, medlemslån, eller annat låneller äger visa mina trosor jag köpt på kreditkortet? enda skillnaden är att i huslånet har vi huset som pant/säkerhet
    Hahaha! Passa dig så inte banken kommer och kräver in dina trosor!
  • rosyposy

Diwa skrev 2009-01-09 14:55:09 följande:

asg men duuu då säljer jag dem har hört det finns nån pervo marknad för använda underkläder så *host* kanske kan lösa hela krediten med det paret då *
    Ja men du, där har du ju ett finfint exempel på det där med värdeökning!
Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!