• Polly S

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

får man säga att man äger sin lägenhet då? (det gör man ju egentligen inte heller )

• Polly S

det var ju det jag skrev?

Virriga Vera skrev 2009-01-07 19:58:45 följande:
    Faktum är att du inte gör det. Du äger rätten att bo där. Men du äger inte lägenheten. Det gör föreningen.
  • Polly S

jag tycker det är intressant att samma personer som pratar om att banken äger huset kan säga sig äga en bostadsrätt.

jag slarvar iofs och säger att jag "äger" min lägenhet och ja, jag skulle säga att man äger huset trots lån.

Virriga Vera skrev 2009-01-07 20:37:28 följande:
    jaja, jag läste för fort. *skäms* Men det verkar som om man måste upprepa sig
  • Polly S
    Svar på #51
    ganska ofta verkar det dock OK för föreningen, iaf åt andra hållet, vet flera stycken i grannskapet som köpt upp lägenheten intill och fått stoooort -men SJÄLVKLART har de haft tillstånd!
  • Polly S

är det skillnad på att köpa bostadsrätt och hus? är det OK att låna till det ena men inte det andra?

Drömtorpet skrev 2009-01-07 21:38:36 följande:
    Winnertaco skrev 2009-01-07 21:36:44 följande:
    ja det kan de oavsett om du äger eller har lån på grejerna! det är därför det är så viktigt att betala kontant.
  • Polly S
    Svar på #79
    hade vi inte redan konstaterat att man inte äger lägenheter?
  • Polly S

varför fortsätter man då betala ränta på ett lån (var det 200 000 kvar=) man inte behöver och lägger undan andra pengar till hus?
    DÄR har du ju en helt onödig utgift ni kan dra in på!
    lån är ju djävulens påfund har jag försått av dig!

Drömtorpet skrev 2009-01-07 21:44:51 följande:
    Polly S skrev 2009-01-07 21:39:53 följande: nej för min del är det inte ok att låna till nåt utav det... och ja,jag vet vad du tänker..men jag kan inte styra över en människa jag inte träffat..(sambon hade lån innan vi träffades,men det är snart slutbetalt,sedan ska vi köpa hus kontant)
  • Polly S
    Svar på #98
    och fortsätter betala 1500:- i månaden i ränta. verkar lite... onödigt när du inte har så mkt.
  • Polly S

då medger du att ni inte äger lägenheten? (rätten att bo där då, om man ska märka ord)

Drömtorpet skrev 2009-01-07 21:50:07 följande:
    Fröken Svår skrev 2009-01-07 21:47:11 följande: exakt vad jag har sagt....men många här vägra tro på det..
  • Polly S

Drömtorpet, vad har du haft lån på eftersom du är så insatt i hur allt faktiskt funkar?
    jag vet bara i teorin, det enda lån jag har & har haft är CSN.

Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!