Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!
Så länge lånet på huset inte är betalt tillbaka är huset bankens.
Så länge lånet på huset inte är betalt tillbaka är huset bankens.
Pengarna som huset är köpt utav är bankens.
Om jag köper mig en hund men lånar pengar av min mamma för och köpa hunden är hunden min mammas tills att jag har betalat tillbaka alla pengar för hunden till min mamma.
Man åker dit för sånt oavsett om de är där du BOR eller inte.
Inte så länge du lånar av banken. Köper jag möbler för pengar jag har tagit lån på i banken är inte möblerna mina, eller bilen, eller huset, eller hunden.
Pengarna man köpte föremålet/husdjuret för är inte mina pengar alltså är det inte mitt förrän jag är skuldfri.
Vi kan ta som ett exempel.
Min mormor köpte sig en lgh. Hon tog lån på banken. NÄR hon hade betalat tillbaka alla pengar var lgh hennes. Nu har hon sålt lgh och köpt en ny lgh för vinsten på lgh som var hennes efter att hon hade betalat tillbaka lånet. Lgh nr 2 är hennes egendom från början då hon gick i vinst och inte har skulder på varken lgh nr lgh nr2 eller nånting annat.
Jag har lånat på banken och numera skuldfri men de var inte mitt de jag köpte för banklånet föän jag hade betalat tillbaka allt.
Känns?? Vaddå känns, de är de som är RÄTT för mig.
Jag lånade pengar för att köpa möbler, prylar, kläder. De var inte mitt förrän lånet var tillbaka betalat.
Ja?? Jag använder mig utav ord. jag hade en diskussion om precis de här med mormor. Hon sa att hon ägde inte lgh nr 1 förrän lånet var tillbaka betalat.
Ingenting utav de som man har betalat med lånet nej!
Bra sagt. Några få ord och de hela var sagt
Fröken Svår skrev 2009-01-07 21:47:11 följande:
De är ju därför man ska betala tillbaka då man inte äger de man har betalat lånet med förrän de är tillbaka betalat.
Lånepengarna måste man kunna redovisa självklart.