Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Så länge lånet på huset inte är betalt tillbaka är huset bankens.

• Licens To Kiss

Pengarna som huset är köpt utav är bankens.
    Om jag köper mig en hund men lånar pengar av min mamma för och köpa hunden är hunden min mammas tills att jag har betalat tillbaka alla pengar för hunden till min mamma.

• Licens To Kiss

Man åker dit för sånt oavsett om de är där du BOR eller inte.

Reglementet skrev 2009-01-07 21:23:49 följande:
    Okej, då ska jag fixa och börja sälja olaga droger och vapen här, det är ju bankens hus, så de kommer få stå för det.
  • Licens To Kiss

Inte så länge du lånar av banken. Köper jag möbler för pengar jag har tagit lån på i banken är inte möblerna mina, eller bilen, eller huset, eller hunden.

Pengarna man köpte föremålet/husdjuret för är inte mina pengar alltså är det inte mitt förrän jag är skuldfri.

• Licens To Kiss

Vi kan ta som ett exempel.

Min mormor köpte sig en lgh. Hon tog lån på banken. NÄR hon hade betalat tillbaka alla pengar var lgh hennes. Nu har hon sålt lgh och köpt en ny lgh för vinsten på lgh som var hennes efter att hon hade betalat tillbaka lånet. Lgh nr 2 är hennes egendom från början då hon gick i vinst och inte har skulder på varken lgh nr lgh nr2 eller nånting annat.

• Licens To Kiss

Jag har lånat på banken och numera skuldfri men de var inte mitt de jag köpte för banklånet föän jag hade betalat tillbaka allt.

Winnertaco skrev 2009-01-07 21:40:41 följande:
    Ja, det är så det KÄNNS för dig, men det är inte så rent juridiskt.
  • Licens To Kiss

Känns?? Vaddå känns, de är de som är RÄTT för mig.

Drömtorpet skrev 2009-01-07 21:41:48 följande:
    Winnertaco skrev 2009-01-07 21:40:41 följande:
    winnertaco ta och läs på lite eller fråga din baktjänsteman eller varför inte läs villkoren för ditt lån....
  • Licens To Kiss

Jag lånade pengar för att köpa möbler, prylar, kläder. De var inte mitt förrän lånet var tillbaka betalat.

Winnertaco skrev 2009-01-07 21:45:23 följande:
    Du lånar pengar av banken, inte grejer. Sedan sätter du kanske saker som säkerhet för lånet, men du kan fortfarande välja att sälja bilen för att betala huslånet (till exempel). Men det finns även lån utan säkerhet, och då kan inte banken kräva tillbaka hunden (om det nu var det du köpte).
  • Licens To Kiss

Ja?? Jag använder mig utav ord. jag hade en diskussion om precis de här med mormor. Hon sa att hon ägde inte lgh nr 1 förrän lånet var tillbaka betalat.

Drömtorpet skrev 2009-01-07 21:46:23 följande:
    Himmelkropp skrev 2009-01-07 21:41:58 följande:
    word!!!!
  • Licens To Kiss

Ingenting utav de som man har betalat med lånet nej!
    Bra sagt. Några få ord och de hela var sagt

Fröken Svår skrev 2009-01-07 21:47:11 följande:

Man äger ingenting om man inte betalat av sina skulder.
  • Licens To Kiss

De är ju därför man ska betala tillbaka då man inte äger de man har betalat lånet med förrän de är tillbaka betalat.

Lånepengarna måste man kunna redovisa självklart.

Winnertaco skrev 2009-01-07 21:52:23 följande:
    Och vad skulle hända då, om du inte betalar räntan eller amorteringarna på lånet? Låneisntitutet kommer hem och gör en utredning exakt vilka grejer du köpt för pengarna? Skulle vara lustigt att om banken skulle ta bergvärmepumpen eller borrhålet om vi nu itne skulle betala våra amorteringar en månad.
Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!