• javabönan

Zonterapi........( pcos)

Jag har gått och fått zonterapi ett par gånger här efter nyår (det är väl fyra gånger ungefär). Förenklat kan man säga att det känns som "vanlig" klassisk massage, fast det bara är fokus på fötterna. Sen är det ju så att under en zonterapi så fokuserar terapeuten på vissa punkter (t.ex. om man är stel i axlarna så är det en viss punkt). Dessa punkter där kroppen är i obalans (enligt zonterapin) kan det göra lite ont när man får behandling.
    Huruvida det kan ge resultat i form av en graviditet är för tidigt för mig att uttala mig om. Jag är ännu i fasen att jag hoppas att zonterapin kan ge mig en regelbunden mens.

Även om man inte tror på själva idén med zonterapin (att vissa punkter under foten motsvarar andra delar av kroppen) så tycker jag att man kan prova på. Om inte annat för att man får en stund för sig själv då man får slappna av och bli ompysslad.

När jag går från en zonterapi känner jag mig alltid lugnare i kroppen och mer harmonisk (vilket jag iofs gör även när jag har varit på klassisk massage) och det kan ju åtminstone inte försämra :).

Svar på tråden Zonterapi........( pcos)