• Anonym

det här med cannabis.....

Androgyn skrev 2009-01-19 16:28:11 följande:

Men seriöst. Är det din anmärkning. Och nä precis barn kan inte själva välja detta och då är det upp till föräldern att fatta beslutet att inte låta sitt barn inta en drog den inte är stor nog att förstå vad det är och vad ett bruk resp missbruk ev skulle ge för konsekvenser gentemot samhället och en själv. Eller tolkade du det som att jag ansåg att mamman skulle fråga barnet om den vill ha hasch eller inte?
    Det var inte just ditt inlägg jag tänkte på, jag har läst flera inlägg angående detta. Jag vet att det var en fånig kommentar från min sida. Men jag kan tycka att hela diskussionen är fånig.

För att svara TS, så ska det inte vara mindre farligt att äta än att röka cannabis, det är lika "farligt" vilket som. Allt mamman stoppar i sig går ut i mjölken. Det vet väl alla?

Angående att vara drogliberal så är det väldigt vanligt här på FL att sätta stämplar på folk pga av EN kommentar av något slag. Bara för att man har kunskap om såna här saker betyder det varken att man förespråkar eller är helt positivt inställd till droger.
  • Anonym

Jag hade anmält, det är narkotika du talar om ts inte några jäkla drostepastiller!

Och ja jag hade faktiskt anmält dem, anser att knarkande föräldrar är inga bra föräldrar.

• Anonym

SläppHästarnaFria skrev 2009-01-19 23:43:15 följande:

Så känslan av att eventuellt ha "rätt" övergår förnuftet som utgör att du eventuellt har "fel"? När det kommer till att moralförklara dig själv i goda dager så verkar du tämligen girig och verkar inte bry dig om hur många tår du trampar på för att stilla denna girighet.vad du anser har inget med verkligheten att göra. Verkligheten överträffar dig - precis som alla andra - och därmed råder jag dig till att inte kasta grodor innan du har haft en chans att betrakta verkligheten kring dessa grodor.
    Drogliberalen har talat.
  • Anonym

Anonym (Jag Jag) skrev 2009-01-20 00:06:38 följande:

Varför ska man dricka alkohol när man har barn!?Allt beror väl på mängd och tillfälle..?
    Alkohol är inte narkotikaklassat i vårt land. Vill man knarka kan man ju flytta till ett land där det är tillåtet då. Vi har lagar i det här landet av en orsak.
  • Anonym

Anonym skrev 2009-01-19 15:13:25 följande:

Anonym skrev 2009-01-19 15:02:58 följande:
    hehehe, håller med. tycker inte det låter som en personlig erfarenhet heller för den delen. har rökt kraftigt mycket i mina dar, lika så min omgivning. ruset som personen beskrev stämmer inte med cannabisrus. våldsam haha, nä.... nän skrev också att drogliberalerna försvinner om det dyker upp nån med negativ personlig erfarenhet. jag har just sådan, det var därför jag slutade röka. blev på tok för nojjig. men jag är lika drogliberal för det.
    Det är absolut en personlig erfarenhet, och jag drack inte alkohol alls, och jag blev sjukt våldsam, och spydde och var helt borta och det gick inte att få kontakt med mig alls på länge. De jag var med var alla ovana, vi tog alla lika mycket.

Jag blir sjukt irriterad för jag mådde fan inte bra alls av detta och då säger du att det inte var cannabisrus? Gör du allt för att försvara drogen för att inte ens vilja ta till dig andras erfarenheter?

Tycker du att det är bra ATT detta kan hända på normaldos? Hur ofta händer detta på ett glas vin för en vuxen frisk person?

Dessutom blir inte en ADHD person "down" av amfetamin, den får lättare att koncentrera sig och får energi, precis som en frisk person får. Vanlig missuppfattning (dessutom medicineras inte ADHD med amfetamin... utom i extrema undantagsfall.)
  • Anonym

Anonym skrev 2009-01-20 15:03:06 följande:

Anonym skrev 2009-01-19 15:13:25 följande:
    Gör du allt för att försvara drogen för att inte ens vilja ta till dig andras erfarenheter?
    Öh, genom att jag skriver att jag själv slutade röka pga dåliga erfarenheter så gör jag väl knappast allt för att försvara????
  • Anonym

Anonym (no clue) skrev 2009-01-20 18:37:22 följande:

Anonym (29) skrev 2009-01-20 18:15:55 följande: ?lämpligt? ja, för en stund sen så skulle det vara ?farligt? pediatrics.aappublications.org/cgi/content/fu... pediatrics.aappublications.org/cgi/content/ab... Så var kanske det temat avklarat. Länkar till siffror har jag inte och dom är hämtade från ett flertal dokumentärer, orkar inte googla nu. I alla fal. Med omkring 430 000 döda om året toppar tobak listan. Hoppar vi över fetma och allt annat skräpmat relaterat så har vi alkohol på en andra placering med 85 000 döda Koffein 1-10 000 döda om året. Receptfria mediciner står för omkring 7500 döda cannabis noll. dom andra droger? Kommer inte ens i närheten. Siffror är från usa men det återspeglar västvärlden ganska bra.
    cannabis har ca 1 dödsfall om året i UK, koffein har ju också 1 (till 10 000 ...???)
  • Anonym

SläppHästarnaFria skrev 2009-01-20 23:28:01 följande:

Vart har du fått den siffran ifrån? Det verkar nämligen högst otroligt då en dödlig dos THC innebär 42 mg/kg kroppsvikt, vilket i praktiken innebär att en 75kg människa behöver röka 630kg cannabis (i marijuanaform och med en 15%:ig THC-halt) på 15 minuter för att dö av förgiftning. Dom flesta dödsfallen relaterade till cannabis brukar innebära att individen har kvävts av sina egna spyor eller något annat lika vidrigt eller puckat (puckat som i att överhuvudtaget röka så mycket att den risken kan bli verklig). Asperin dödar fler människor och lättare än cannabis. Lika så med alvedon, kaffe, hemmet du bor i och för att inte tala om vikten cannabis som krävs för en dödlig dos (vilket kan krossa dig).
    puckat? ja det är puckat att dricka så mycket att levern kan ta stryk, eller att dricka så mycket att man kvävs i sina egna spyor. Så då är cannabis inte så ofarligt då eller hur? EFtersom man kan bli så jävla bporta att man inte kan göra något åt att man kvävs av sina egna spyor.

Även om cannabis inte dödar med sin giftighet i enöverdos om nman inte försöker riktigt hårt, så kan man alltså precis som med alkohol dö av att man blir dum i hela huvudet och gör puckade saker.

Då var det utrett, och bör man verkligen amma ett barn med en drog i kroppen som gör dig jävligt dum även i "normala" mängder? För inte sjutton blir höga personer speciellt smarta.
  • Anonym

Anonym (hmm...) skrev 2009-01-21 11:23:39 följande:

Anonym skrev 2009-01-21 09:51:18 följande:
    Oj, du skulle bli förvånad!
    ja jag skulle bli förvånad om jag mötte någon som är smart när den är hög.
  • Anonym

Anonym (hmm...) skrev 2009-01-21 13:22:18 följande:

Tänkte ha ett mindre utlägg för att svara på dumhetsfrågan...Men istället för att upprepa det som "Släpp hästarna fria" redan informerat om, inte bara i ett utan i flera inlägg, så instämmer jag endast. Förespråkar inte för någon drog, men tillägger att det finns studier på att kreativiteten ökar under cannabisbruk och många författare, musiker och konstnärer av alla dess slag använder sig av den ovan nämnda drogen.
    likaså använder sig många läkare, studerande, och kärnfysiker av kaffe.
Svar på tråden det här med cannabis.....