Anonym (no clue) skrev 2009-01-26 18:17:59 följande:
Svar på #131Om man har ett val mellan att gå till ahmed på hörnet eller till en välupplyst lokal mitt på torget, vilket tror du man väljer?Tror du verkligen att ?knarkare? drar sig till ?kriminalitet? eller ens VILL vara ?kriminella??Dom flesta knarkare än vanligt folk med jobb och ansvar som inte är specielt förtjusta av den här situationen som skapar så mycket problem för ALLA.? Dessutom finns det en orsak till att droger är olagliga, de är skadliga för människor?Igen löjlar du dig, dom mest dödliga är faktiskt fullt lagliga och används flitigt av folk.Det är heller inte anledningen till varför cannabis är olaglig.? Precis om alkohol. Psykoser, överdoser, personliga tragedier är bara få exempel på dorgers inverkan på människors liv.?Och DET kommer vi ALDRIG ifrån, men plussa på mänsklig lidande som följd av lagar (överfyllda fängelser, enorma omkostnader, vanligt folk som blir bestraffade på alla möjliga sätt och stämplade och organiserade hänsynslösa ligor som promenerar över lik)
det första stycket har jag redan svarat på: jag anser inte att man ska legalisera något för att undkomma en kriminell handel. Jag anser man ska bekämpa den aktivt istället.
"löjlar jag mig.." Hmm.. ja, respekfullt var det eller. Och nej, jag håller inte med dig. Må så vara att de dödliagste drogerna är lagliga, men det är felanvända mediciner som missbrukas som droger istället för den medicin den är avsedd som.
"överfyllda fängelser", vad ska vi göra då med kriminella? Låta dem fortsätta sin verksamhet i brist på plats? Hade du gillat det om en människa som skadat något i din familj fock gå fri pga brist på plats i fängelset? "vanligt folk som blir bestraffade på alla möjliga sätt" hur menar du här? Förklara gärna!
Dina tankegångar leder mig till att fråga huruvida du hyser kommunistiska sympatier. Detta är menat som en ren fråga och inte en anklagelse eller förolämpning.