Inlägg från: Anonym (hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hej)

det här med cannabis.....

Cannabis är en drog som försämrar ens kognitiva förmågor, dvs själva tankeförmågan. Den ger effekt vare sig du äter eller röker den, klart du måste ta mer om du äter den, men resultatet är detsamma. Om en förälder använder narkotika medans de har sina barn, framförallt om de fortfarande ammar - så tycker jag de är så pass oansvariga att man bör påtala de för någon som kan göra något åt situationen.
    Cannabis är verkligen en drog som gör att man får svårt att fatta relevanta och kloka beslut, om ni vill läsa mer om cannabis kan ni gå in på droginfo.com och kolla. Den informationen är mkt faktabaserad och stämmer väl överens med verkligheten.

• Anonym (hej)

Hasch ökar risken för psykoser, har man sjukdomen latent så ökar risken markant om man tillför en drog som cannabis faktiskt är.

Dessutom är det märkligt att det bara är haschrökare som tycker att de fortfarande är smarta, fast de röker... Om så nu vore - att hasch inte påverkar rökarens tankeförmåga, så är det märkligt att ingen närstående till haschrökare försvarar drogen, tex. "jag är gift med en enastående framgångsrik haschrökare..." har inte hört något sådant.

Håller med (subba)att det är rätt olämpligt att röka när man ammar.

• Anonym (hej)

Cannabis är en växt som innehåller en stor del kemiska ämnen (runt 400). 60-80 av dessa är psykotropa - dvs ämnen som påverkar dina kognitiva/tankemässiga förmågor. THC - vilket är det mest aktiva ämnet och det man mäter i urinprover, är alltså bara ett av alla dessa kemiska ämnen som påverkar ditt psyke, din tankeförmåga och din kropp.

Cannabis är dessutom fettlösligt, vilket innebär att det lagras i kroppens fettdepåer och har en mycket lång elimineringsfas - dvs tiden det tar innan drogen går ur kroppen. På sikt innebär det att personer som röker regelbundet får en mkt hög koncentration av dessa ämnen i sin kropp, vilket naturligtvis innebär att man får försämrade förmågor.

En del tycker inte att det är något problem och det får stå för dem. För min del så tycker jag att det säger sig självt att cannabis är en drog som påverkar ditt psyke och därmed ingenting som är förenligt med ett spädbarn. Vilket den här tråden faktiskt ursprungligen handlade om.

Om man vill fortsätta med en diskussion om cannabisets vara eller icke vara så kan man ju faktiskt skapa en ny - Barn och droger har inget med varandra att göra. De har rätt att växa upp i en miljö där de kan bli sedda och omhändertagna av vuxna som inte är påverkade av olika preparat, vilket preparat det än månde vara.

Svar på tråden det här med cannabis.....