Retrovagnstrådens Biografi tråd
Jag är: jag_af
Jag bor: på Gotland, en mil söder om Visby
Jag fick min första retrovagn: våren 2006, fast egentligen 1982 när vi köpte vagn till vår första dotter men den var ju inte retro då. Finns kvar än i dag och har använts av våra fyra barn.
Jag jobbar: med bokföring i min mans firma. Dessutom pluggar jag, förra terminen på Konstskolan, i år på Lernia.
Jag gillar förutom retrovagnar: äldre keramik, gärna Uppsala Ekeby, möbler, matlagning.
Jag har nu dessa vagnar: 31 st retrovagnar. Den äldsta från 1965 och den yngsta från början av 90-talet nångång:
Gesslein: 11 st varav 7 st Royal, en sittvagn Royal, en sittvagn med plastsuflett, 2 st fashion combi och en panorama.
Silver Cross: 4 st varav 2 Tenby, en Durham Rose och en Trident.
Mothercare: 1 st.
Awn: 1 st utan chassi.
Brio:7 st, en Combinette från slutet av 80-talet, en i galon från 1965, en Noblesse 1984, en rödsvart 1980 med grön sittdel som har eget chassi numera, en roströd från 70-talets mitt/slut och en Trendie från ca 1990.
Emmaljunga: 54 st, en Ringo från ca 1988, en med guldbrodyr (inkl sittdel) från 1979, en med spakchassi och två liggdelar från ca 1970, en Emelie från mitten av 80-talet och en Princess från början/mitten av 80-talet.
Ora: en från 80-90-talet.
Ja, det blev inte fullt 31 (32 med awn utan chassi) men resten kommer jag inte ihåg just nu
Bilder på många av vagnarna finns i mitt galleri.