Inlägg från: Boothwalker |Visa alla inlägg
  • Boothwalker

Retrovagnstrådens Biografi tråd

Jag är: Boothwalker
    Jag bor: I västervikstrakten
    Jag fick min första retrovagn: våren 2006
    Jag jobbar: På en secondhand
    Jag gillar förutom retrovagnar: Fota, skriva, sy och hantverka. Glo på teveserier och prata med vänner (via datorn mest) Och att dra hem gamla grejer jag fyndat =)
    Jag har nu dessa vagnar:
    Emmaljunga från typ 70-71Brio exclusive från ca -82. Hjulen är nyare.Pappas gamla sittvagn från 50-60talet
    Emmaljunga ca 1970   -  Brio exklusiv ca 82 - Emmaljunga 50-60tal
    Svart och röd brio. Från 1980, troligtvis.Brun exclusive på ett chassi från typ mitten av 80taletEmmaljunga Kim el. Kimi från mitten av 80talet.
    Brio ca 1980 (fel chassi)     -       Brio exklusiv ca 82   -   Emmaljunga Kim tidigt 80tal
    Och de ännu ofotade:
    Syskonsulky modell Kim tidigt 80tal
    AWN sittvagn 60tal (i renoveringsbehov)
    Emmaljunga grön liggdel 70tal (spakchassi)
    Emmaljunga brun liggdel 70tal (knäppchassi)
    2 brio sitty chassin (ett blått, ett kromat)
    Dockvagnar:
    Min dockvagn.JPG

Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • Boothwalker
    Gingsan skrev 2012-01-23 15:02:16 följande:

Hejsan!
    Är det nån som skulle kunna hjälpa mig så är det väl ni i den här tråden =o)
    Vagnen på bilden ovanför hade jag när jag var liten, dvs 1983.
    Nu är jag på jakt efter en likadan men har ingen aning om varken märke eller årtal och hoppas, hoppas, hoppas att nån ska kunna hjälpa mig klura ut detta.
    Tacksam för all hjälp jag kan få!! =o) 
    Det är bättre om du frågar i huvudtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/retrovagnar-19/forum/m51137318.html
    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Boothwalker
    ostgard skrev 2014-02-02 20:25:47 följande:
    Hoppas det är ok att ställa en sådan här fråga i den här tråden. Min morfar tänkte kasta en gammal barnvagn årsmodell -69. Jag stoppade honom eftersom jag vet att många gillar dessa fina gamla vagnar.

Har blivit erbjuden några hundralappar för den, men undrar om det är ett rimligt pris? oavsett pris tycker jag ändå det är bättre den kommer till glädje för någon annan än att den slängs, men jag är bara nyfiken hur mycket man är beredd att betala för en sådan vagn? Den är i fint skicka med både ligg- och sittdel (som är lite solblekt)

Kan du lägga in bild här istället: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51137318.html

Men det borde gå att få iallafall en tusenlapp för den om den är i fint skick =)

Sen är det annat som avgör med.

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
Svar på tråden Retrovagnstrådens Biografi tråd