Inlägg från: Moja Lepa |Visa alla inlägg
  • Moja Lepa

Gravid efter p-plåster..hur lång tid?

Neija skrev 2009-01-05 13:28:50 följande:

Hej jag undrar mest ni som har haft p-plåster som preventinmedel och sedan slutat för att få barn..hur lång tid har det tagit för er att bli gravida?
    Jag undrar med. Tog av mitt plåster i slutet av januari och har haft en massa biverkningar som illamående,uppsvullen mage, stickningar i äggstockarna, ingen matlust, törst. Har trott att jag varit gravid men testerna visar neg fast mensen inte kommit än.

Hur lång tid kan det ta att gå tillbaka till "normal" igen??
  • Moja Lepa
    Svar på #4
    Jag pratade med min barnmorska idag som skrev ut p-plåsterna till mig eftersom det nu gått över 7dagar sen BIM. Hon menade på att det kan ta lång tid för kroppen att ställa om sig till normal igen och att ägglossningen inte fungerar som den ska i början. Hur långgtid ska det ta innan man oroar sig? är det något man kan göra för att "hjälpa" till??
  • Moja Lepa
    Svar på #6
    Det är det jag inte vet eftersom jag inte fått min mens sen "pillermensen" eller "plåstermensen". Läste i en annan tråd på FL att det är många som upplever samma problem och att det kan ta upp till ett år för kroppen att bli "normal" igen. Reagerar liksom dom och blir arg för att man aldrig tidigare fått någon information om detta. Nu efter nästan 8års knapprande på p-piller och p-plåster ska man vänta för att se om kroppen hittar tillbaka till sin rytm igen. Hur kan det va så att man inte informeras omkring detta? Man blir lite mörkrädd och undrar om kroppen kanske tagit mer skada av alla de år på preventinmedel?
Svar på tråden Gravid efter p-plåster..hur lång tid?