Inlägg från: Nallebjörnis |Visa alla inlägg
  • Nallebjörnis

Gravid efter p-plåster..hur lång tid?

jag tog av mitt 13 juli 2008 fick mf 25/11 precis i början av en grav... inge pluss ännu.... är nu inne på försök 7... *suck*

• Nallebjörnis

nehe oki... konstigt...
    ja vet inte.. sa hon inget om det?
    ja vet inte... men visa äter ju RR för att cykeln ska bli mer regenbunden.. men har du ÄL då?

• Nallebjörnis

Moja Lepa skrev 2009-03-05 19:14:33 följande:
    Det är det jag inte vet eftersom jag inte fått min mens sen "pillermensen" eller "plåstermensen". Läste i en annan tråd på FL att det är många som upplever samma problem och att det kan ta upp till ett år för kroppen att bli "normal" igen. Reagerar liksom dom och blir arg för att man aldrig tidigare fått någon information om detta. Nu efter nästan 8års knapprande på p-piller och p-plåster ska man vänta för att se om kroppen hittar tillbaka till sin rytm igen. Hur kan det va så att man inte informeras omkring detta? Man blir lite mörkrädd och undrar om kroppen kanske tagit mer skada av alla de år på preventinmedel?
    ja precis.. konstigt att ingen kan svara på det... konstigt... hoppas det löser sig för dig!!
    chibaby skrev 2009-03-05 19:18:14 följande:
    Om någon av er har kvar själva förpackningen så kanske det står något om saken i det pappersblad som alltid finns med?
    Bra tips ska genast kolla om ja har det.. tack...
  • Nallebjörnis

Hitta detta!!

snälla tack för svar

jag e 25 år jag undra hur lång tid det tar för att blir gravid efter man ha slutar med?evra plåster jag vill så gärna blir med barn

tack för svar 2008-04-26 15:42 Anmäl inlägg

plåster

Hej Har ingen erfarenhet av detta själv men hittade detta på fass.se under evra plåster.

Det kan dröja något innan du blir gravid efter att ha slutat använda EVRA, särskilt om du hade oregelbundna menstruationscykler innan du började med EVRA. De mensblödningar du får under den ”plåsterfria” veckan är inte några riktiga menstruationer. Det är viktigt att du får en riktig menstruation innan du blir gravid så att läkaren kan beräkna när ditt barn kommer att födas. Om du slutar använda EVRA för att du vill försöka bli gravid, bör du därför använda en annan preventivmetod tills du fått en riktig menstruation.

Ha det bra

Svar på tråden Gravid efter p-plåster..hur lång tid?