Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Min läkare sa att de helst skulle sitta i tre månader för att bindväven skulle läka helt.
Min läkare sa att de helst skulle sitta i tre månader för att bindväven skulle läka helt.
Vilket sjukhus är det du har kontakt med och vilken läkare? Jag opererades drygt elva
månader efter min andra förlossning och en och en halv månad efter avslutad amning, hade fått tillbaka mensen några veckor innan op. Min superläkare vid andra op heter Eva Dahlgren, hon har skrivit en del artiklar i ämnet.
Hur gick det lördagsgodis?
Lycktan: Det går nog tillbaka en del, men frågan är om det är tillräckligt mycket. Som nian redan skrivit så finns det hjälp att få!!!
Lyktan: vilka goda nyheter!!!
So nice: Jag mår rigktigt bra faktiskt! Känner inte av några besvär även om jag tycker att det fortfarande är lite framfall kvar, både bakre och främre. Är noga med att gå på toa varje dag för att inte töja ut det bakre i onödan.
Om jag slarvar med att knipa händer det att jag läcker lite, det är trist men jag får ju se till att knipa så att det inte händer!
Trist att du måste göra om din op och att du är så dålig! Min gyn sa att man inte gärna syr in stabilisering på yngre kvinnor eftersom det kan påverka sexlivet negativt, men att ha stora problem med framfall kanske är värre? Hon sa att jag också kan behöva göra om min op om några år eftersom det finns viss återfallsrisk. Trist men jag förtränger det så gott det går!
Isa: Hoppas att det går tillbaka och att din bristning läker bra! Knip så gott det går, det kan göra att det går tillbaka om det inte rä någon muskel som släppt.
Estrehlina: det låter som framfall av främre slidväggen. Det går att operera men det gör man inte förrän ca ett år efter att man fött sitt sista barn. Återfallsrisken vid en ny graviditet är 100% oavsett om man föder vaginalt eller snitt.
Jag tror att man kan ha nytta av en ring som håller upp, fråga läkare!
Jag har haft både främre och bakre framfall och min erfarenhet är att det inte är något problem med sex! Alltid något i eländet!!!
Hella: men så gräsligt jobbigt du har det!!! Jag hoppas att de kan hjälpa dig så att det blir bättre för så här kan du ju inte ha det!
Jag hade ju en superläkare som jobbar inom SU i Göteborg, hade du haft möjlighet hade jag tipsat om att använda vårdvalet och söka henne! Eva Dahlgren
Hella: jobbigt med olika besked från olika läkare! Men så jobbigt att ha ont varje dag!!!!
Hella: det var snabba ryck!!! Visar hur viktigt han tycker att det är för dig!!!
Förstår att det är blandade känslor!!!