• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Jo, men det är märkligt att inte alla syr med den sorten kan jag tycka. Så min fråga är; är det inte alls vanligt att det går upp? Gör det inget om det skulle göra det? Är det bättre att sy med den sortens tråd som majoriteten? använder och varför?

• Minnie7

Tack för input Blåklocka. Är väl lite det jag är inne på också. Suturteknik kontra olika suturer och hur svårt det är med vissa suturer har jag ingen koll på men om vissa suturer ger mer infektioner kan det ju vara en anledning att inte använda det.

• Minnie7

MsC- om jag op fler ggr ska jag begära starkaste tråden tror jag, om inga andra hinder föreligger. Hellre tråd extra länge och begränsat samliv eller att trådarna sticker än att de går upp. Kanske ska kolla vad Eva använder? Förstår om du är nervös. Det kommer säkert gå jättebra!!

På tal om suturer...Jag syddes med olika tror jag. Dels en starkare inne i bakre väggen och Söderman en annan i yttre mellangården. Syddes fortlöpande och intracutant och såg inga stygn. Men när de lossnade hängde en bit tråd ut från slidan. Gud vad rädd jag blev! Och i samband med detta så fick jag ju även min blödningskomplikation på ca 2 liter. Huga...

• Minnie7

Anso- tror hon hette Apsi Daisy. Jag är också opad av Eva Uustal, ff Fornell. Jag har blivit bättre än innan op men är fortfarande inte helt bra. Tror nog iof inte att det beror på henne utan på att jag har en skada ingen tycks kunna göra något åt. Ingen hittills iaf...

• Minnie7

Erica- skönt att få en förklaring iaf och en möjlig åtgärd även om det dröjer ett år. Hon trodde att du skulle bli bättre med nät alltså Ok, var de beredda att operera där också?

• Minnie7

Blåklocka - intressant med suturerna. Då kanske det inte har någon egentlig betydelse vilken sorts tråd man syr med bara man använder den teknik som man är väl förtrogen med. Har tyvärr inte träffat någon gynekolog ännu på jobbet men ska definitivt fråga vid tillfälle.

Och intressant med din dyna till stolen. Vad heter den och vad köpte du den? All träning som kommer automatiskt välkomnas!

• Minnie7

Ninny- stort lycka till! Förstår om du är nervös. Om du har några frågor ang narkosen kanske jag kan svara på dem- jobbar som narkossköterska. Men mkt är så olika från sjukhus till sjukhus så det kan vara svårt iof. Första gången du är sövd?

• Minnie7

MsC- ska du göra en främre plastik? Visst fick man välja på Strandkliniken om man vill vara sövd eller inte? Så du behöver ju inte bli sövd om du inte vill. När jag gjorde den bakre plastiken fick jag ffa lokalbedövning och sedan sedering. Märkte inte ett skit utan slumrade hela tiden och mådde prima efteråt.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder