• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

H- så himla trist att du inte känner dig bättre . Jag har ju inga besvär med att bajsa så där känner jag mig lyckligt lottad! Behöver aldrig hjälpa till med ett finger så länge jag inte är hård i magen eller verkligen behöver gå på toa.

• Minnie7

Kotten- hade ett tillfälle i början av decl där jag var tvungen att krysta EN gång. Kändes genast sämre och det höll i sig i 1.5 månad ungefär men nu är det som innan igen. Vet inte varför. Kram!

MsC- jag är ju också rådvill och vet inte hur jag ska göra. Främst pga att jag inte vet om det kommer råda bot på mina problem. Känner mig fortfarande öppen ibland och det kanske är pga att jag är vid på bredden och på att urinröret fortfarande hänger ner? Styrkekram till dig!

• Minnie7

Hansson- kan komma närsomhelst. Om det kommer i samband med förlossningen kan det ev gå tillbaka. Inom sex mån.

• Minnie7

Måste bara fråga... Nu har vi försökt oss på sex två ggr sedan inkontinensoperationen i oktober och plastiken i april. Och det gör ONT. Känns som om han ska åka genom bakre väggen och in i analen. Dessutom väldigt ont på höger sida i något muskelfäste?!? Och så har jag fått UVI två dagar efteråt båda gångerna. Suck...

• Minnie7

Ja, jag har stora bekymmer med urinröret. Hänger ner i själva slidmynningen och skyddas inte alls av blygdläpparna när jag sitter eller har byxor som sitter åt. De gjorde en TVT op för att försöka hänga upp det igen men det verkar inte funka. Min inkontinens är borta iaf. Vill liksom gå och putta upp det hela tiden och trycka upp det på plats.
    Jag har ju opererat min mellangård som nu ska vara 1.5 cm tjock. Och innan den op gjorde det inte ont så jag undrar varför efteråt? Har iof hört om samlagssmärtor efter bakre plastik men det vore ju bra om man kunde göra något åt det. Efteråt värker det i sfinktern kanske 1 timme sedan är det bra igen. Konstigt.

• Minnie7

Fi- just där jag har ont är det nog inte ärrvävnad. Känns som att jag är väldigt öm i en muskel eller muskelfäste. Inget ärr just där. Men jag har ingen aning egentligen...

• Minnie7

Fi- tyckte de ändå att urinröret såg normalt ut? Min känsla är att de inte ser hur det verkligen är för att man ligger ner vid undersökning. Och även om man krystar blir det inte samma sak. Jag tycker allt liksom pressas nedåt men inte så mkt in i slidan utan mest som att något, livmodern?, trycker allt nedåt.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder