• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Har inte börjat med plankan än. Isf blir det på knäna. Måste ju försöka bygga upp bålen på något sätt snart. Gjorde ryggövningar och lite planka i somras men fick så ont i knäna (!!!) att jag har tagit ett uppehåll. Ska vänta lite till nu iom den nya operationen. Men sedan ska jag se om det kan hjälpa...

• Minnie7

Jo tack. Jag är i stort sett smärtfri. Bara lite öm över blygdbenet där snitten sitter. Har ff urinträngningar som tidigare men hoppas det ska ge med sig. Känns ibland bättre och ibland som innan. Säkert för tidigt att utröna om det funkade. Vet inte heller om det botat inkontinensen ännu då jag bara läckte vid hopp, nys, hosta, skratt osv och inget av det har jag utsatt mig för ännu. Hoppas kan man ju!

• Minnie7

Lycka till Mani!!! Det är säkert ditt hematom som ställer till det lite extra för dig. Tror det var därför det tog sådan tid för mig också att känna någon förbättring. Var också väldigt öm i rumpan en lång tid, som efter förlossningen, kunde liksom inte putta till bildörren med rumpan för då gjorde det så j-vla ont. Tror säkert du kommer få börja med lätta knip iaf. Jag fick ju börja med miniknip väldigt snart. Håller tummarna för dig att allt ser bra ut och att det även snart kommer kännas bra!!

• Minnie7

Nytt eller gammalt: Jag hade stygn som gick upp för tidigt så de sprack inte upp liksom. Fick ju en rejäl blödning pga det och sedan har jag fått en liten grop i mellangården men det känns ok ändå och gynekologen är nöjd med resultatet. Eftersom jag verkligen litar på henne känner jag mig nöjd med det svaret.

Hoppas också att jag successivt ska bli bättre nu. Ska verkligen köra igång med knipövningar också, på allvar. Funderar på om jag ska inhandla en elektriskt apparat som hjälpmedel, en sorts elstimulator då... Hahaha- inte något annat girls . Ska bara dubbelkolla med gynekologen vad hon säger så jag inte ställer till med något. Knipkulor funkar ju inte så bra här. De sitter ju fast oavsett om jag kniper eller inte...

• Minnie7

Jag körde med movicol i någon månad och avf var som mjukglass. Gjorde inte ont alls. Låter inte som jag hade så ont som dig. Men vid sex däremot har jag som nervsmärta någonstans djupt därinne...

• Minnie7

Ja, vi får hoppas att det blir bra någongång! Jag känner mig ju också bättre vissa dagar och så har det varit redan innan operationerna. Men känner mig ff lite öppen för det mesta samt att något trycks nedåt. Jobbigt...
    Vi får hoppas!!

• Minnie7

Usch ja, sexbiten... Tyvärr är jag och mitt underliv inga goa vänner så jag är lättad nu när jag inte "får" ha sex på ett tag. Vill inte alls befatta mig med sånt längre. Jättetrist men det är helt dött här pga smärta, allmän olustkänsla över ett sargat underliv samt en sambo som inte fattar nåt.

• Minnie7

Snöfrun: Åh vilket positivt besked! Men är du symtomfri nu då?? Jag menar, man har ju hört förr att allt ser bra ut fast man haft symtom...

Mormia: visst är det så men jag tröttnade ganska snabbt på att påminna honom om de saker jag inte kunde göra... När jag var nyop låg jag inte på sängen så mkt som jag skulle när han var hemma för han var ständigt irriterad och sur över småsaker. När min kompis var hos mig däremot var det full service. Hon åkte ut med barnen så jag kunde vila, lagade mat, frågade hur jag mådde osv. Var jätteskönt. Jag förklarade för sambon hundra ggr tex att det gjorde ont med samlag men ändå frågade han ofta, hur känns det nu då? Trots att han ställt den frågan dagen innan. Blir så trött på det. Han ser allt från sitt egna perspektiv och inget den mitt. Blä!

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder