Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Åh lycka till nu MsC!!! Jag har duschat en omgång med descutan nu, renbäddat sängen och börjat packa min väska. Hoppas det är sista ggn på väldigt länge jag gör det nu!
Åh lycka till nu MsC!!! Jag har duschat en omgång med descutan nu, renbäddat sängen och börjat packa min väska. Hoppas det är sista ggn på väldigt länge jag gör det nu!
Tack GHP. Känns väldigt nervöst nu...
Tackar. Nu framme och sitter hungrig i väntrummet... Är lite nervös för de komplikationer som kan inträffa men samtidigt kan jag inte ha det så här.
Färdig och ligger på postop. Varit uppe och kissat en gång. Inte så ont än men trängningar. Läkaren skulle även ta bort extra slemhinna som bildats vid urinröret- hoppas det gick bra. Har ej pratat med henne än.
Frågade förresten om att komma på besök utan remiss och det är fortfarande ok så jag fattar inte alls varför någon här i tråden inte fick boka besök till henne. Ska man sedan få en op gjord behövs en remiss men det är ju en annan femma.
Frågade också om hon fått mkt respons efter inslaget i uppdrag granskning och jo visst...
Skönt att allt verkar ha gått bra MsC! Tänk- då opererades vi exakt samma tid . Jag steg in på op salen exakt 14.05. Skönt att du inte har så ont ännu. Förstår vad du menar med ångesten över sår där nere. Jag kände likadant efter min plastik för 6 mån sedan. Nu har jag sår på venusberget istället och det känns mkt bättre.
Hoppas du får sova gott inatt och träffa läkaren imorgon. Det ska jag göra
Kram
Ja, det är ju lite olika det där. Hade jag fått veta innan vad som anses "normalt" efter en vaginalförlossning hade jag stångat mig blodig för snitt. Alla är vi ju olika och varje BM borde göra en individuell bedömning av informationsbehovet för patienten. Jag uppskattar inte alls att jag fick veta det i efterhand, det har förstört hela min samvaro med sonen. Inte kul alls.
Pratat med läkaren nu och är snart på väg hem. Delat rum med andra som opererat förlossningsskador, fast betydligt äldre än mig, så för hoppningsvis har fler fått upp ögonen att söka för div symtom även senare i livet.
Op hade gått bra iaf. Hon hade inte tagit bort någon extra hud utan hade fått upp urinröret bra med bandet. Jag har lite ont men det gör mig ingenting. Smärtan sitter ovanför blygdbenet och det kan jag mkt lättare hantera än i underlivet. När jag var sövd så var allt avslappnat så hon kunde inte riktigt förklara min smärta vid sex. Fast ärligt talat- blir jag bara så pass bra att jag kan stå, gå, sitta och leka med barnen obehindrat igen så bryr jag mig inte om smärtan. Det är det andra som är det viktiga. Att det funkar till vardags.
Så nu håller jag tummarna att allt ska läka komplikationsfritt och att det ska hjälpa.
GHP: Ja jösses vad jag önskar det!!! Får ta tag i den psykiska bearbetningen sedan.
HK: Bra att du iaf får träffa någon rätt snart och får lite besked! Kanske bilderna tog skruv iaf... Önskar så att det är din tur nu och att det är en fantastisk och förstående läkare du får träffa.