Hej,
Hella måste säga att det är tråkigt att se dig här igen! Förstå mig rätt, trodde att folk skulle bli hjälpta av dessa operationer men det känns som det snarare är tvärt om.
Alla ni som nyss fött barn! ni behöver inte oroa er ännu, vänta till dess att det minst har gått 1 år, har ni fortfarande kvar samma besvär efter det så tycker jag absolut att ni ska söka hjälp.
Hella vart ska jag börja, jag var tillbaka på min efterkontroll efter min op, jag bad då specefikt att få en speciell läkare Jan Westerman eller Westin heter han. det var han som egentligen skulle operera mig sista gången, han blev jättebesviken och undrade vad de hade gjort, de hade endast rättat till 1 cm av min 4 cm rectocele! tack för den!
Vi kom överrens om att han och ingen annan skulle göra om min operation, han jobbar dessutom på bäckenbotts center du kanske vet vem han är. han sa dessutom att de inte hade gjort som han hade skrivit i journalen. Så han skrev in att ingen annan än han får operera mig.. hoppas nu att det blir bättre.
Jag har samma problem att tömma tarmen jag får verkligen hålla emot och jag hör och känner hur allt är på väg ut. dessutom blir jag förstoppad om jag väntar med att gå när jag känner att det är dags.
Jag fick op tid redan i feb, men det kostar mig så mycket ekonomiskt att vara hemma så jag ska op i höst. förhoppningsvis i augusti. Min läkare som ska operera mig denna gången, sa bara att det klart du ska bli bra 90 % av hans patienter blir bra..han sa vidare att när han har op. mig kommer jag må dåligt ett bra tag, dvs jag måste vara säng liggande och bara vara sjukskriven under de 4 veckor man är sjukskriven.
Hella skönt att en av dessa läkare har tagit dig på allvar, vem var det? har inget förtroende för dessa DS läkarna längre!!
Kan tillägga att min sexlust är helt borta och det var den inte tidigare.
Kram till er