Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Hur har ni andra fått era operationer utförda?
Har läst lite om bäckenbottenframfall och det finns dem som anser det som idiotiskt att operera ett bakre framfall utan att reda i underliggande muskler.
Exempelvis de finska paret som förespråkar en viss förlossningsteknik anser att det är självklart att det blir återfall av framfallet om man inte snäver ihop musklerna. Om man låter musklerna vara orörda/förslappade så faller det som sagt tillbaka vilket inte låter som en dum teori. Möjligtvis jävligt sund och smart :P
Dom menar på att hur ska endast slemhinnan orka stå emot om musklerna fortfarande ger vika?
Känner mig en smula upprörd!
Har ringt till mottagningen nu och väntar på att en sköterska ska höra av sig ang sjukskrivning....
Funderar på om jag ska boka in telefontid med Katarina så jag kan få svar på alla mina frågor om vad hon gjort....jag fick ju inget samtal med henne efter operationen då hon inte tyckte att de var nödvändigt.
Niklas:
Jag vet inte vad som är normalt, men jag ser fortfarande slidväggarna i öppningen även om jag inte är lika öppen som innan op. Det händer tyvärr fortfarande att jag får styra lite med handen/fingrar när jag är förstoppad för att få ut allt.
I mitt fall fick jag inte ha sex på tre månader, men det beror ju på vad som rä gjort och hur. Maken var itne så sugen på att ha sex så länge det var stygn kvar heller, och inte jag heller så klart!!!