Gott svart kaffe skrev 2014-01-29 09:40:14 följande:
Jag har en fundering. De flesta sjukhus gör väl framfallsoperationer, hur kommer det sig att många då vänder sig t.ex. till Linköping? Blir man inte tagen på allvar i sitt eget landsting eller är operationerna svåra att genomföra? Läkaren jag träffade när jag var gravid sa att jag skulle vända mig till Eva i Linköping som en del av er andra har träffat. Jag blir lite ledsen eftersom framfallsoperationer görs på mitt sjukhus. Jag har dessutom ingen "diagnos" mer än vad läkaren trodde hade hänt så det är konstigt att hon hänvisar mig dit utan att ha sett mig som icke-gravid och gjort en genomgripande undersökning. Under graviditeten hade jag mindre besvär än vad jag har nu och slemhinnorna är ju svullna då så en undersökning som är gjord då kan ju knappast vara tillförlitlig. Jag känner mig mycket sämre nu men om det är sämre än innan denna tredje graviditet vet jag inte.
Jag blev opererad i Göteborg och blev klart förbättrad!
Jag undersöktes av en förlossnigsläkare i slutet av andra graviditeten och det var hon som sa att jag behövde opereras. Har blivit väl bemött hela tiden aldrig behövt kämpa för att få hjälp.