Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Isa: Det gick både bra och dåligt kan man väl säga... Ungefär som jag trodde.
Jag fick ligga i gynställning och hosta lite och när jag beskrev hur jag kände så mumla han ibland o nickade...
Han sa att jag inte har ngt framfall men att jag löper större risk för det längre fram...
Han sa också att slemhinnorna (antar att han menade slidväggarna) är ngt förslappade men att det var normalt efter 2 förlossningar.
Jag beskrev framförallt tampongkänslan och han sa att det blir bättre med tiden, knipövningar och avslutad amning...
Alltså... om det blir bättre med tiden... varför har det då blivit sämre?
Jag känner ju av "köttbollarna" mkt mer nu än tidigare och nu har det både gått tid och jag ammar inte lika mkt längre...
Jag kan oxå tydligt se själv att framförallt den bakre är större än vad den var innan och tampongkänslan är mkt värre
Men det ska man tydligen acceptera för det är sååååååå normalt!
Jag tog upp slidförsnävning privat med honom men det avrådde han starkt från.
Jag frågade varför och han sa att det finns så mkt nervtrådar därnere och kommer man åt en sån vid operation så kan man få smärta vid samlag osv längre fram..
Men det borde ju gälla alla operationer isf, inkl framfallsoperationer eller vad tror ni?
Iom att jag är singel så har jag bara haft sex en gång men jag kände knappt att den va inne...
Detta förklarade han med att känslan för sex mer sitter i huvudet än i hur stora slemhinnorna är...
Ska jag va helt ärlig så kändes det som att han tog mig väldigt rutinmässigt och avfärdade allt med att det är så normalt osv... Kändes som att han sitter och säger samma sak 20 ggr/dag...
Självklart så skulle det va fruktansvärt om ngt gick fel vid en op men samtidigt så känns det för jävligt att man ska behöva gå omkring och känna såhär + att ev ha nedsatt känsel vid sex... För det va fan inget fel på mitt psyke den gången. Jag kände ju själv hur enormt stor jag va i slidan
Tror läkare är väldigt emot op om det inte är enbart medicinskt motivierat... Vad tror ni? Man blir ju orolig när han säger så men alla operationer innebär ju en risk.
Känner att man får försöka söka info om hur vanligt det är med komplikationer osv.
Jag vet att många av er här inne har det mkt värre men så som jag känner därnere vill jag verkligen varken känna eller se ut
Ska man bara köpa vad läkaren säger? Tänk om det kan bli mkt bättre med en op där man stramar till muskulaturen? Vad synd att man inte gör det då isf känner jag samtidigt som jag blir nervös att ngt ska gå fel...
Vet inte... Känner mig inte mkt klokare idag!