• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Härligt Snöfrun
    Jo, jag hade duktigt ont i en veckas tid och behövde starka värktabletter men sedan klingade det av väldigt snabbt. Det kliade för mig också på tredje dagen ungefär
    Och visst är det underbart att kunna knipa!!!
    Tror inte man har så ont efter en främre plastik men du har ju varit på mellangården också och då brukar det spänna duktigt i musklerna där de sytt. Men var bara glad du att det inte gör så ont
    Vad fick du för restriktioner ang lyft, sjukskrivning, sex mm?? Avföringen??

• Minnie7

Samma restriktioner som här då fast lägre vikt att lyfta. Härligt att din man förstår och är stöttande. Min fick typ spunk efter ett tag och då hade jag ju ändå en väninna hos mig ibland så han kunde jobba något.
    Jag har inte börjat ta några längre promenader än, det känns inte som om det är dags än. Inte pga den bakre plastiken iof utan mer för mitt urinrör...

• Minnie7

Mmm- bra att inte vara hård i magen. Jag fick Movicol utskrivet vilket jag tog ca 1 månad. Nu kör jag med inolaxol och det funkar jättebra. Får se hur länge jag gör det. Har aldrig lidit av hård mage annars så jag tror nog jag kan sluta med det så småningom och istället ta en påse Movicol om jag märker att det blivit hårt.

Jag var absolut inte rastlös utan hade lätt kunnat vara själv i en månads tid med ungarna på besök då och då. De är så mammiga vilket gjorde att jag aldrig fick vila ifred. Sedan finns det ingen att åka till för sambon med ungarna utan de är hemma hela tiden. Jaja- nu får jag ju lyfta iaf.

• Minnie7

Ja, det tror jag att jag gjorde. Lite oregelbundet och flytningar som var gulbruna sedan.

• Minnie7

Kan tyvärr heller inget om Strandkliniken men det är ju en här i tråden som ska dit för konsultation i juni har jag för mig.

• Minnie7

Ok UP. har du varit i kontakt med Strandkliniken och frågat? Vet att när jag mailade dem så svarade en gynekolog på mailet.

• Minnie7

När man åtgärdar den bakre väggen så gäster man ihop bäckenbottenmusklerna igen så det kan ju vara det han menade. Jag op bakre framfall men det berodde på att musklerna var av. Jag hade inget stort framfall och de hade aldrig op det annars. Jag känner ingen skillnad var gäller framfallet, dvs inga problem med att bajsa (tack och lov). Däremot är jag ju mer ihopsydd och när jag torkar mig åker inte hela handen upp i slidan, typ. Har fortfarande som skavsår bak vid muskelfästena. Fattar inte varför. Det borde ju liksom vara läkt nu.

Har fått mens igen. Minns med fasa förra gången då artärblödningen startade i samma veva. Märker att när jag blöder nu så blöder jag framåt. Gör ni som är op det också? Får ha bindan jättelångt fram. Vågar inte mig på tampong än. Har fortfarande stygn som sitter kvar- antagligen från där de sydde artärblödningen.

H: har du varit på återbesök än?

• Minnie7

UP: Bra att du mailet dem. Då får du nog svar snart. Inte lätt att veta hur man ska göra nej...

• Minnie7

H: Jag har också en förhårdnad i mellangården- eller det är väl det som är min nya mellangård nu tror jag. Är som en kula som sitter innanför mynningen. Tror också det är ärrvävnad som kommer töjas ut med tiden. De har ju sytt ihop mkt där.
    Här är det väl också sådär. Känner mig hel på vänster sida men mer öppen på höger. Vet inte om några stygn lossnade där och det är därför. Får väl veta på ÅB.
    Har ont till och ifrån- mest som en brännande känsla bak vid muskelfästena.
    Mina urinträngningar har, tack och lov, blivit bättre men urinröret hänger fortfarande.
    Gör ffa ont när jag sätter mig ner snabbt. Men det blir väl bättre och bättre antar jag?!?
    Magen sköter sig fint med inolaxol och kaffe nu- regelbundet i stort sett varje morgon. Aldrig varit trög eller behövt krysta. Så- det är tillbaka som det var innan op.
    Känner mig oftast mer "hel" än före op och hoppas på den dag då man inte behöver fundera på hur det kommer kännas på morgonen när man vaknar- om dagen kommer vara bra eller med mkt obehag.

GHG: hmmm- studsmatta (ryser). Förstår om det känns lite jobbigt nu efteråt. Hopas det försvinner snabbt!!

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder