Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Mitt hb var 137 dagen innan jag födde första barnet och 81 dagen efter.

Andra förlossningen tappade jag bara 1,2 liter blod.

• Gladhannapanna
    Jorban skrev 2013-03-28 08:45:05 följande:
    Hej, Nu är bebisen här. INGA förändringar till det sämre! Avlägger mer rapport senare. Hurra för snitt. Mycket mindre ont. Behövde knappt tabletter.
    Åh så goda nyheter! Stort grattis!!!

• Gladhannapanna
    MsCaptaine skrev 2013-04-04 11:35:52 följande:
    Hej,
    Har nu precis pratat med Patientförsäkringen och fått besked att min skada kommer att klassas som en vårdskada!

Att det tagit extra lång tid berodde på att de medicinska experter som utreder har märkt hur dessa skador ökar och vill därför utreda mer och slå larm till sjukvården att något måste göras! Så nu uppmanar jag alla att anmäla så att detta elände får ett slut!

Det behöver inte vara sfinkterskador för att kunna anmäla, ni som har muskelskador som inte sytts ihop ordentligt kan anmäla det.

Innan jag fick beskedet satt jag och grät lite för mig själv för jag hade pratat med Länsförsäkringar där jag har en privat vårdförsäkring. Jag ville undersöka om min försäkring kunde täcka en framfallsoperation. Det var typ samma attityd som hos landstinget att "va, det är väl inget att bry sig om".

Nej nu tänker jag boka in en operation hos Eva i maj och hoppas på det bästa. Jag kan inte hålla på och tråckla med detta mer. Jag var så orolig att jag skulle få avslag från patientförsäkringen, inte för pengarna uatn att jag skulle få lov att överklaga och hålla på i flera år för att få rätt! Det viktigaste är att få upprättelse!

Kram till er alla som kämpar!
    Vilka goda nyheter!!! Hur långt efter kan man anmäla? Min skada uppstod i samband med förlossning i november 2006.
  • Gladhannapanna

Nu blir jag faktiskt besviken på tonen här inne! Tråden har varit aktiv länge och det har inte varit ngt tjafs tidigare utan vi har varit respektfulla mot varann och stöttat varann i vått och torrt!
    Jag tycker att det är synd om personer lämnar tråden pga av vad någon annan skrivit! Hoppas att ni stannar båda två och att ni kan få nytta av varann!!!!

• Gladhannapanna

Ett solsken: Välkommen till tråden men jag hade önskat att du hade sluppit vara med här!

Jag fick framfall efter min första förlossning, men det kan gott ha funnits tendenser redan innan... Dock inte livmodern utan slidväggarna. Jag valde att föda mitt andra barn vaginalt och det gjorde inte framfallet sämre.

Vet att Jorban nyss fött sitt andra barn emd snitt och att hon inte heller upplevt någon försämring.

Jag är nu opererad och lever ungefär som vanligt men undviker hopp och löpning för att inte fresta på i onödan.  

• Gladhannapanna

Jag har varit sövd vid båda mina operationer, första gången opererades jag sent på dagen och mådde jättedåligt efteråt, kräktes mm. Då stannade jag två nätter.
    Andra operationen skedde direkt på morgonen, jag sov hela första dagen och sedan var jag rätt pigg om än rejält smärtpåverkad så då åkte jag hem efter en natt.

• Gladhannapanna
    Hemligkvinna skrev 2013-04-13 19:08:51 följande:
    ni som opererat er hur lugnt har ni tagit det?legat i sängen/soffan hela dagen?

vad kan man få för komplikationer? blödning, infektion vad mer?

tog en alvedon i morse men har inte tagit nått mer sen dess. är dock rädd att jag varit uppe och rört på mig för mycket, då det känns mer spänt och svullet nu än i morse
    Jag låg i soffan i minst en vecka, så fort jag stod upp så bultade det och spände i underlivet, antar att det var trycket som gjorde det. Jag var ensam hemma och efter några dagar kunde jag ta bilen till affären och köpa en liter mjölk etc. Men jag lyft i princip ingenting udner första tiden. 

Min läkare sa att bindväv tar tre månade att läka ihop och att man ska vara försiktig under den tiden. Muskler och slemhinnor läker mycket snabbare.  
  • Gladhannapanna

Anso: jag har gjort både bakre och främre plastik, kan knipa som man ska men slarvar megamycket så jag kan inte knipa så bra som jag skulle....

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder