Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Mitt hb var 137 dagen innan jag födde första barnet och 81 dagen efter.
Andra förlossningen tappade jag bara 1,2 liter blod.
Mitt hb var 137 dagen innan jag födde första barnet och 81 dagen efter.
Andra förlossningen tappade jag bara 1,2 liter blod.
Jorban: jag fick faktiskt smärtstillande på recept efteråt.
Nu blir jag faktiskt besviken på tonen här inne! Tråden har varit aktiv länge och det har inte varit ngt tjafs tidigare utan vi har varit respektfulla mot varann och stöttat varann i vått och torrt!
Jag tycker att det är synd om personer lämnar tråden pga av vad någon annan skrivit! Hoppas att ni stannar båda två och att ni kan få nytta av varann!!!!
Ett solsken: Välkommen till tråden men jag hade önskat att du hade sluppit vara med här!
Jag fick framfall efter min första förlossning, men det kan gott ha funnits tendenser redan innan... Dock inte livmodern utan slidväggarna. Jag valde att föda mitt andra barn vaginalt och det gjorde inte framfallet sämre.
Vet att Jorban nyss fött sitt andra barn emd snitt och att hon inte heller upplevt någon försämring.
Jag är nu opererad och lever ungefär som vanligt men undviker hopp och löpning för att inte fresta på i onödan.
Jag har varit sövd vid båda mina operationer, första gången opererades jag sent på dagen och mådde jättedåligt efteråt, kräktes mm. Då stannade jag två nätter.
Andra operationen skedde direkt på morgonen, jag sov hela första dagen och sedan var jag rätt pigg om än rejält smärtpåverkad så då åkte jag hem efter en natt.
Hk: tack för uppdatering! Hoppas att resultatet blir bra!
Anso: jag har gjort både bakre och främre plastik, kan knipa som man ska men slarvar megamycket så jag kan inte knipa så bra som jag skulle....